Hoe kan een 16-jarige het beste italiaans leren?

Niet d.m.v naar het land te gaan verhuizen, lijkt me logisch.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

wat je zou moeten doen is een groepje mensen bij elkaar zoeken die italiaans spreken en daar als enige niet `native-speaker`tussen gaan zitten en alleen maar italiaans spreken.
of
bij een pizzeria pizza´s leren bakken, waar de baas die jou les geeft alleen maar italiaans spreekt…!
buiten 1 jaar naar italiè verhuizen zijn dat de 2 snelste methoden.
succes.

Toegevoegd na 50 minuten:
zie verder onder reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zou je eerst een cursus loi of iets dergelijks moeten
proberen om die basis te krijgen, als je dat dan een tijdje
gedaan hebt en wat woorden begrijpt en ook kunt zeggen/ praten, dan kan je in zo´n groep leren converseren en dat betekent leren spreken met elkaar over een onderwerp en niet zo maar wat losse kreten...!
anneliez
11 jaar geleden
Je gaat het ongelooflijk snel begrijpen hoor, als je niet anders kunt. In het begin is het handen en voetenwerk, maar je merkt al heel snel dat je dingen gaat begrijpen.
Eigenlijk hetzelfde als iemand van welke leeftijd dan ook. Luisteren en oefenen.
Is er een volksuniversiteit in je stad, daar wordt voor een redelijke prijs les gegeven. Die pizzabakker was helemaal geen slecht idee. Verder ook italiaanse liedjes luisteren.
Oja niet meteen beginnen te roepen"dat kan ik niet", gewoon in het diepe springen, is eng maar werkt wel
anneliez
11 jaar geleden
Doe een cursus. Niet alleen schriftelijk, daar leer je het niet snel genoeg van, en zeker niet goed genoeg.

Cursussen vind je bijvoorbeeld bij de Volksuniversiteit. Maar ook diverse scholen geven als extraatje lessen Italiaans. Soms wordt er in een buurthuis een cursus gegeven.

Steek je licht eens op bij de vereniging Dante Alighieri. Zij kunnen je vast verder helpen.

Zodra je de taal ook maar een klein beetje begrijpt, moet je jezelf zo goed mogelijk "onderdompelen" in die taal. Dat kan door Italiaanse (web)radio te luisteren. Zoek een kletszender op - saai of niet, dat maakt niet uit, als er maar flink wordt geouwehoerd. Ook al begrijp je nog maar heel af en toe een woordje, toch helpt dat achtergrondgeklets echt om de taal sneller te leren.
Cryofiel