Hoe waren de bronnen van inkomsten van Breivik voordat hij werd gevangen.?

Hij heeft een jaar vrij genomen, dure wapens gekocht, woonde in een grote boerderij etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voordat Breivik in de gevangenis belandde, heeft hij talloze banen gehad. Zo was hij directeur/oprichter van verschillende bedrijven, politiek analist, schrijver en beursanalist. Het "boerenbedrijf" dat hij sinds 2009 had, was een dekmantel voor zijn minder frisse praktijken: op die manier kon hij, legaal en onopvallend, aan grote hoeveelheden kunstmest komen die hij gebruikte bij het maken van explosieven.

Hoe hij aan het geld gekomen is voor al die louche activiteiten is nog steeds niet duidelijk. In het najaar van 2011 werd een speciale eenheid van ongeveer 100 politiemensen opgericht die een jaar lang onderzoek zal doen naar de aanslagen van Breivik. Dat onderzoek spitst zich toe op de internationale medewerking en de eventuele financiële hulp die Breivik zou hebben gekregen.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij had een eigen boerenbedrijf, Breivik Geofarm, na zijn studies bedrijfsmanagement.
Amadea