Kun je in 1 dag een taal leren?

is het bijv. mogelijk in 1 dag Grieks/Spaans/Turks etc. of zo te leren? En zo ja, heeft iemand dat ooit gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Naar mijn idee is dat niet mogelijk. Wel heeft ooit een hoogbegaafde jongen uit Engeland, Daniël Tammet, in 1 week IJslands geleerd. En dat is al een hele prestatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee dat is niet mogelijk. daarvoor heb je echt wel heel wat langer voor nodig.
ronron1212
12 jaar geleden
Voor echt de basis kan zodat je je een beetje kan voorthelpen,maar echt heel de taal is gewoon weg onmogelijk.Grammatica,woordenschat,ww vervoegen,...
Een taal is niet zo simpel als het soms lijkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je kunt niet "een taal leren" in een dag.

Je kunt in een dag zo veel mogeljk woorden in je brein stampen en daarmee met zelfvertrouwen de taal gaan spreken.
Maar als je die woorden vervolgens niet gebruikt, dan gaan ze echt weer snel wegzakken.

Er zijn dus wel snelcursussen die zeggen:
In acht lessen leert men Engels, Spaans, Italiaans, Frans, Portugees of Zweeds.

Maar ook daar geldt:
Afhankelijk wat je er daarna mee doet, of je kunt spreken van "geleerd hebben".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dag een intensieve cursus volgt, kun je wel bepaalde basisbegrippen en standaardzinnetjes aanleren.
Daarmee kun je je behelpen in bepaalde situaties.

Om een taal goed te spreken en begrijpen heb je meer tijd nodig.

Taal bouw je op. Eerst de basis en dan komen er steeds meer steentjes bij, in de vorm van o.a. werkwoorden, vervoegingen, vocabulaire, grammatica.

Herhaling is nodig zodat wat je geleerd hebt wordt onthouden op langere termijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het maar waar; nee dus. Zie maar eens hoe lang kinderen erover doen hun moedertaal goed te leren ook al horen ze die de hele dag om zich heen.
12 jaar geleden
Onwaarschijnlijk alhoewel er mensen zijn, tenminste 1 is, die zelfs IJslands in 1 week heeft leren verstaan en spreken. Daniel Paul Corney is een Engelse autist met bijzondere cognitieve capaciteiten. Zo kan hij bijzonder goed rekenen en feiten leren en kan hij in een korte tijd een nieuwe taal op een hoog niveau spreken.
Of dat werkelijk te verbeteren valt?