hoe komt het dat de goedkoopste chocola van de albert heijn slechts 30 cent kost?

Worden hier mensen voor uitgebuit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uiteraard wordt voor deze chocolade geen maatschappelijk verantwoorde cacao (zoals bij bijv Max Havelaar-keurmerk) gebruikt. Deze cacao is namelijk duurder dan andere cacao. Maar het grootste verschil in prijs zit verder in de overige ingredienten. Er worden bijv magere vetten gebruikt. Maar ook zo weinig mogelijk cacao, omdat dit een relatief duur ingredient is. En een zgn. c-merk besteedt geen geld aan marketing.

Nee dat denk ik niet. Het komt misschien wel van dezelfde fabriek als de duurdere alleen moet de AH ook een goedkopere variant hebben voor in het assortiment. En die duurdere is zo duur dat de goedkope daardoor ook betaald is.

in deze goedkope chocola zit maar zeer weinig cacao en veel vet. productiekosten zijn dus ook erg laag.

Ja als er geen keurmerk op staat zijn er mensen als slaven voor gebreukt

beste, zoals je mis weet kwam onlangs bekent dat olé van aldi en leo in dezelfde fabriek werden gemaakt allebij exact zelfde ingredienten etc.. het enige verschil : de prijs het maken van iets is meestal rotgoedekoop maar omdat leo enzo bekent staan als merketen kunnen zij het duurder verkopen en toch genoeg klanten krijgen mis verkoopt deze het zo goedkoop om veel klanten te winnen want zoiets goedkoop wil iedereen wel dus veel klanten en zo word hij beroemder

Euroshopper bijvoorbeeld is vooral restproductie van grotere fabrikanten.

er worden vaak restproductem van grote merken gebruikt

ik denk als je goed op de verpakking kijkt het woord chocola zal ontbreken je zal waarschijnlijk je tanden in een pakje cacaoboter zetten oid, het lijkt me dan ook niet smakelijk voor die 0,30 ct

Bronnen:
hersenpan