Dat mag maar er mogen geen tanden zichtbaar zijn. Een soort van glimlach is dus toegestaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paspoortfoto's kan ik me wel voorstellen dat je in de lach wilt schieten maar op een politiefoto? :X Verder is glimlachen wel toegestaan maar niet lachen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is heel vervelend, maar tegenwoordig mag je niet meer lachen op pasfoto's, het lijkt daardoor wel een beetje op een politiefoto is de meest gehoorde klacht van de mensen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag wel degelijk lachen. Er zijn echter bepaalde normen waaraan voldaan moet worden. KOrtgezegd: Geen tanden mogen zichtbaar zijn, en de oren moeten zichtbaar zijn.

Uit de bron: "Breed glimlachen of een open mond is niet toegestaan. Dat wil niet zeggen dat er nors of stuurs gekeken hoeft te worden."

Nors kijken is sowieso niet aan te raden, aangezien dit eerder leiden tot dat je ergens van verdacht wordt. Hetzelfde geldt voor het aanhouden een kapsel met langer haar.

Kortom, die sympathieke glimlach is zelfs aan te raden net als een verzorgd uiterlijk. Niet verplicht, maar wel bevorderlijk voor een goed document.