Hoeveel soldaten telde het Duitse leger in de tweede wereld oorlog

Hoeveel soldaten telde het Duitse leger in de tweede wereld oorlog tussen '39-'45 wereldwijd?
Inclusief SS en luftwaffe/marine

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Een paar miljoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikipedia zegt:
"Between 1939 and 1945 close to 16 million served in the Army."

16 miljoen dus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze mochten er slechts 100.000 hebben vanwege de eerste wereldoorlog. Kan je zien wat er gebeurt als landen niet gedwongen worden zich aan afspraken te houden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de landmacht daar moeten dan nog de Luftwaffe en de Kriegsmarine bij opgeteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt van die 100000 maar rond 1932 toen duidelijk werd dat Hitler aan de macht zou komen begon men al het leger de Reichswehr weer op te bouwen tot Wehrmacht,Kriegmarine en Luftwaffe,volgens mij is door deze opbouw vanaf 1932 tot 1945 (incl. Volkssturm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@iHave:
Correct.
Als ik het goed zie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je dus een + gegeven :).
ongeveer 12.5 miljoen duitsers dienden hun vaderland gedurende de 2e wereld oorlog naar schatting zijn er van hen 3.5 miljoen gesneuveld

Toegevoegd na 1 minuut:
onder gesneuveld worden ook zij gerekend die omkwamen tijdens hun gevangenschap welke voor velen duurde tot 1955
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het totaal aantal soldaten dat tijdens de tweede wereldoorlog gediend hebben in de Wehrmacht (Heer, Kriegsmarine, Luftwaffe) is ongeveer 18,2 miljoen.

Dit aantal is bepaald door de historicus Rüdiger Overmans.