Waarom zijn mensen geneigd verkiezingsbeloften te geloven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkiezingsbeloften? Kan je een voorbeeld geven? Politici doen nooit beloften. Ze hebben slechts intenties. Ze kijken wel uit om beloften te doen. Alleen Rita Verdonk doet dat. En die gelooft niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwartje van kok hogere belasting te veel om op te noemen maat

Het beste antwoord

Omdat er een heel medialeger omheen staat van analisten,opiniepeilers,politicologen etc.Die met heel serieuze gezichten op tv verkondigen dat een zin of belofte van partij x enorm veel invloed gaat hebben op maatschappelijk y.En als zowat elk tvprogramma op zijn eigen manier weer een beeld laat zien van mensen met een mening over een partij of probleem willen de meeste mensen de beloftes wel geloven want...de rest van de mensen geloven ze toch ook?

En als iets maar vaak genoeg word herhaald of onder de aandacht komt dan gaan mensen vanzelf geloven dat het ook belangrijk voor hun persoonlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mens is vaak een volwassen kind : gelooft alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij zegt ik ben hoogbegaafd geloven dde mensen dat dan ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga je ook stemmen Edwin laat me raden wilders???????????????????????????????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee ik vind wilders wel aardig ...maar ook sommige van zn vijanden ha ha of mensen mij hoogbegaafd vinden ? nee want ik heb rood haar ha ha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt niet door je haarkleur, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ja toch well .... das heel veel pijn in mn leven geweest....wel een voordeel is : ik snap veel van buitenlanders en vreemde mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
everybody likes jou Edwin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha nee wast maar waar ha ha
hoop doet leven, en sommige ideeen worden ook nog is uitgevoerd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 menno onze muziek expert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe me best:)
Voor een goede toekomst.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen graag in sprookjes geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het altijd zo goed klinkt, en iedereen wilt dat het echt zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat veel mensen verkiezingsbeloftes net NIET geloven.

Verkiezingspraatjes is een vaak gehoorde term tijdens de verkiezingsperiode.

In België staan politici in ieder geval bekend als leugenaars, praatjesmakers opportunisten, ...

Een paar dagen geleden was er een onderzoek waaruit bleek dat maar een paar % van de mensen vertrouwen heeft in politici.