Zowel de Eerste als de Tweede Kamer hebben de opdracht de regering te controleren, elk op hun eigen manier. Dat is de belangrijkste reden waarom een minister geen zetel kan hebben en één van beide kamers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (2)

Nee. Een minister is deel van de ministerraad en kan niet in het parlement zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Want dan zou de trias politica niet meer werken. (wetgevende macht, uitvoerende macht en rechterlijke macht). Deze moeten gescheiden zijn. Een minster behoord al tot de uitvoerende macht, en mag dus niet lid zijn van de eerste of tweede kamer, die tot de wetgevende macht behoren.