Waarom betaal ik verschillende prijzen voor hetzelfde product?

Ik rook al jaren hetzelfde merk shag en gebruik altijd dezelfde vloei. Waarom betaal ik bij de een 6,10, bij een ander 6,05 en bij weer een ander 6,15? Waar zit em dat in en waarom is dat?

12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Prijzen van shag en sigaretten staan volgens mij vast, dus waarschijnlijk vragen ze op sommige plekken meer geld voor de vloeitjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist antwoord pluseen.
Misschien neemt de ene verkoper genoegen met een kleinere winstmarge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs van een pakje shag staat op de zogeheten banderoller, die door de belastingdienst wordt verstrekt. Als de prijs stijgt wordt de shag vanaf dat moment duurder. Als je dan een ouder pakje koopt, heb je die nog voor de oude prijs. Het prijsverschil kan ook in de vloeitjes zitten. Het staat elke verkoper vrij om te bepalen wat hij daar voor rekent.