Als iemand kaaskop tegen je zegt, valt dit dan onder discriminatie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Annswers
13 jaar geleden
Interessante vraag, ik leen hem effe voor een volgende vraag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anneliez zei het al een beetje: Geen enkel woord dat je tegen iemand zegt, valt onder discriminatie. Het is slechts schelden, denigrerend praten, meer niet. Discriminatie is het maken van maatschappelijk of juridisch onderscheid gebaseerd op verschillende kenmerken, zoals geloof, ras, afkomst, taal, seksuele geaardheid, leeftijd, handicap, etc. Dat red je niet met woorden, daar moet je daden bijvoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Belgie geweest?
Kimath
13 jaar geleden
In België is mij eens gevraagd of ik Hollander een scheldwoord vond :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als inwoner van een van de 10 andere provincies vind ik het minder dat men mij een Hollander noemt.

Het beste antwoord

ja ,alleen wij maken er niet zo'n drama van en weten dat het een gebrek aan intelligentie is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

nee het klinkt eerder als een belediging..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een gedachte dus. ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen het hangt ervan af. Ik ben geboren in Alkmaar en vanuit dat opzicht dus een kaaskop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Italianen worden spaghettivreters genoemd...maar hier zie ik meer aan kaas soorten dan in nederland...wie zijn dus de kaaskoppen!!
Nee, alleen als ze je omdat je een kaaskop bent uitsluiten van bepaalde mogelijkheden/zaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
discriminatie is toch veel meer dan dat
ik heb je niet gemind trouwens
anneliez
13 jaar geleden
 dis·cri·mi·na·tie de; v het maken van ongeoorloofd onderscheid.
ik zou zeggen het ligt eraan hoe jij je eronder voelt.. voel jij je gediscrimineerd erdoor dan is dat zo voel je er niks bij dan sta je hoger dan wat de mensen zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie het liever als een geuzennaam, een compliment dus.

Discriminatie is het niet.
13 jaar geleden
Nee hoor! Als dat zo was zouden alle Alkmaarders een zwaar complex hebben.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zeggen Belgen wel eens tegen Nederlanders. Omgekeerd zeggen de Nederlanders wel eens 'domme Belg'.

Het wordt pas discriminatie als diezelfde Belg die het zegt je behandelt als minderwaardig type omdat hij je een kaaskop vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Waarom?
Als je een Nederlander bent, dan ben je een kaaskop.

Je kunt het zien als een scheldwoord, maar dat hoeft niet eens.
Trouwens, er zijn leukere scheldwoorden.

http://allenamen.nl/scheldnamen/scheldwoorden.html?letter=a
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, kaaskop is gewoon een scheldnaam voor een Nederlander. Dit valt niet onder discriminatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn mening is het verbale diskriminatie
omdat je onderschijd maakt in ras en heeft nou ook niet een hele positieve klank ik zou mijzelf nou niet heel lekker voelen als iemand mij zo zou noemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand dat tegen mij zegt lach ik er meestal om dus zelf vind ik het geen discriminatie