Mag je eenmalige uitkering ontvangen van pensioenfonds als je in bijstand zit?

Toegevoegd na 11 minuten:
of heeft het erge gevolgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja dat mag maar dat heeft direct of later gevolgen voor je bijstandsuitkering je hebt namelijk inkomsten genoten en die worden in mindering gebracht op je Bijstandsuitkering.Of je bijstand uitkering word voorlopig gestopt om dat jij jezelf kunt voorzien in je levensbehoeften.De Bijstand is een vangnet dus bedoelt voor mensen die geen of te weinig eigen inkomsten en/of vermogen hebben.Tevens heeft een dergelijke eenmalige uitkering meestal gevolgen nu of het jaar erop voor de ;Zorgtoeslag,Huurtoeslag,Minima ondersteunende maatregelen in je Gemeente,etc
Succes