wie is verantwoordelijk indien je en been of arm of heup breekt tijdens een dansles ?

je bent ingeschreven voor de lessenreeks die lopende is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

jijzelf. Doordat jij meedoet erken je het risico dat je neemt wat bij dans komt kijken, zoals verhoogde kans op beenblessures. In Nederland komt een zaak van schuld door de ander niet zomaar van de grond, tenzij er opzet of grove nalatigheid in het spel is, maar dat zal tijdens een dansles wel niet zo gauw. Zoals in Amerika is hier gelukkig nog niet helemaal aan de orde. Ongelukken horen bij het leven en fouten zijn menselijk. Je bent zelf als het goed is hiervoor verzekerd, ook wat betreft inkomensderving. Bij een eigen bedrijf door een arbeidsongeschiktheidsverzekering en als je voor iemand werkt via de ziektewet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat hangt er van af.
Als er een duidelijke oorzaak ligt bij de dansles of degene die ze geeft, is het diens verantwoordelijkheid. Maar zon niet, dan is het gewoon pech. Ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Overigens zie ik nog niet zo snel botbreuken optreden bij een gewone dansles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je zelf verantwoordelijk bent.
je doet mee op eigen risico, mochten er dingen voordoen waar je over struikelt of zo, dan kan je de dansschool aanspreken op hun nalatigheid, maar ik ga er van uit dat je bedoeld tijden het dansen, uitglijden en zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In beginssel ben je zelf verantwoordelijk. Behalve als er een reden is waardoor je je been, arm of heup hebt geborken. Ik bedoel dus door toedoen van een ander of door nalatigheid van een ander. Als je partner je in de lucht gooit en hij laat je per ongeluk vallen is het een ongeluk. Als de verhuurder van de zaal de vloer net geboend heeft met hele hele gladde was zonder er voor te waarschuwen maak je heeeel misschien een kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is rechtspraak bekend waaruit blijkt dat zodra jij meedeelt aan een sport je een bepaald risico vergroot. dit hangt allemaal van de omstandigheden van af van het geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In beginsel ben je zelf verantwoordelijk voor je schade. Dit is echter anders indien je bijvoorbeeld valt door een gladde vloer omdat op sokken danst i.p.v. schoenen met een rubberen zool. De verhouding van leraar/leerling kan dan meebrengen dat hij/zij jou ertoe had moeten zetten die schoenen te dragen, omdat het anders onveilig zou zijn.