Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt een lach nou zo aanstekelijk?

Je hebt soms mensen die op een bepaalde manier lachen, dat het anderen aansteekt. Een aanstekelijke lach.

Maar wat maakt zo'n lach nou 'aanstekelijk'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik zeg het geluid en het gezicht dat je erbij maakt.
sorry maar als ik dit zie zegt het genoeg hahaha.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Spiegelneuronen... Doordat je iemand anders hard ziet lachen krijg je in jezelf spontaan dezelfde neiging en als je die niet meer kunt onderdrukken schater jij dus net zo hard mee als die andere... Maar het komt door spiegelneuronen in de frontale kwab...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook deels afhankelijk van hoe de lach is. Bij sommige personen zul je eerder meelachen dan bij anderen. Afhankelijk van....? Daar ben ik benieuwd naar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zien lachen doet lachen, en beiden: zien lachen en horen lachen brengen een bepaalde emotie naar boven waardoor je mondhoeken automatisch een stukje omhoog gaan. En voila, je lacht al bijna mee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het een èchte lach is die diep vanuit hunzelf komt.

Niks ergerlijker dan een 'neplach'.

Waarom het komt dat je als vanzelf mee gaat lachen dat weet ik niet, maar een echte schaterlach herken je meteen en doet jouwzelf ook automatisch meelachen.

Ikzelf rol nog steeds (ja echt, na alle herhalingen!) nog steeds regelmatig lachend van de bank om Friends. Soms komen mijn gezinsleden dan vanuit de keuken of van de wc om te kijken waarom ik zo moet lachen.

De grap is dan al lang voorbij maar alleen al het schaterlachen van mij kan dan aanstekelijk genoeg zijn om ons allemaal in no-time in een deuk te laten liggen :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding