Zou het makkelijker zijn als iedereen op de wereld dezelfde taal sprak?

Je kan handelen met andere landen je begrijpt elkaar dan omdat je dezelfde taal spreekt. Maar je kan elkaar ook duidelijk maken met pictogrammen.
Ieder land heeft toch zijn eigen taal en cultuur. En welke taal is dan het beste ik bedoel engels wordt wel het meest gesproken. Maar er zijn 1/4 chinezen op de wereld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Het zou veel dingen kunnen vereenvoudigen, maar juist elke taal heeft nuancen die niet zomaar in een andere taal over te zetten zijn. Het spreken van eenzelfde taal is nog lang geen garantie dat men elkaar ook verstaat / begrijpt en naar elkaar luistert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tuurlijk is zoiets veeel makkelijker! Ik wordt ook gek van school dat je al die talen moet leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er 4 talen moeten zijn arabisch, spaans chinees en engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
waarom vier, en waarom die vier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wou het nét vragen maar je was me voor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa ik denk omdat die talen echt door meeste mensen word gesproken. Heb geeen idee was gewoon iets wat ik zelf dacht..
Ze hebben ooit geprobeerd een universele taal te maken Esperanto, ontworpen door Lejzer Zamenhof. Er zijn ongeveer 2 miljoen sprekers maar echt aangeslagen is het dus niet. Komt omdat elk volk zich toch anders uitdrukt en andere klanken heeft.
Kijk maar op Wikipedia en dan Esperanto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen kunnen verstaan, wat zou dat geweldig zijn!
Inderdaad, op school geen talen meer, alleen de wereldtaal.

Ik zou engels als wereldtaal voorstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grappige is dat Engels in veel opzichten een wereldtaal is, maar kijk eens naar de verschillen die er in een paar honderd jaar zijn ontstaan tussen Amerikaans Engels en Brits Engels. Zelfs als we dus 1 taal zouden hebben zou die taal op den duur weer in sub-talen uiteenvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad. Dat was ook het grote ideaal van Zamenhof, de grondlegger van het Esperanto.
De "mensheid" zou één taal moeten ontwikkelen of er één moeten kiezen uit de bestaande talen. Die taal zal op alle scholen aan de kinderen onderwezen moeten worden naast de moedertaal.
Zo blijven de verschillende culturen in stand, en wordt het mogelijk om wereldwijd met iedereen te communiceren.

Zie ook:
Het Esperanto van Zamenhof: “Het antwoord op Babel” (Klik op onderstaande link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 'universele taal' komt eraan.
Deze zal m.i. gebaseerd zijn op intentie van de 'spreker'. Zie het als een soort van telepathie, gedachtenkracht. Taalbarrieres worden zo doorbroken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
ja, we zijn niet voor niets allemaal zo gevoelig +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben voor, wanneer wordt deze taal gelanceerd ? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer de mens zich niet meer hoeft te verdedigen met zo'n vervaarlijk mes ;-).
ja het zou heel handig zijn, maar we zouden het nooit eens worden welke taal het wordt engels? chinees?
en als er dan een taal gekozen wordt moet iedereen die leren en ik denk dat er dan mensen zeggen :"ja dag wij houden lekker onze eigen taal