Wanneer zou je verhuizen om je buren?

Is krijsen van kinderen al genoeg of dat ze de hele dag de barbecue aan hebben staan of muziek?

Dit is maar als voorbeeld bedoelt en niet respresentatief voor mijn eigen situatie en voor mij totaal geen issue.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.4K

Het beste antwoord

Ik zou verhuizen als de situatie echt onmogelijk zou worden. Bij mij is dit eigenlijk het geval. Onze buren zijn dus echt asociaal en trekken ook nog eens asociaal bezoek aan. Er wordt gehandeld in verdovende middelen, iedere dag knetterharde muziek (de hele dag en avond), hun rotzooi gooien ze in mijn tuin, stank overlast, onhandelbare kinderen, minimaal 4 keer per week slaande ruzie. Ze hakken elkaar in elkaar, stoelen en andere voorwerpen door de ruit. Mijn zoontje wordt weggepest in zonder reden in zijn gezicht gespuugd, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Al zo vaak bij de woningbouwvereniging geweest, bij de wijkagent en de kinderbescherming is ook al ingeroepen.
Maar er wordt nooit wat ondernomen. Ronduit frustrerend. Dus als ik de kans had, zou ik verhuizen vanwege mijn buren. MAAR, ik hoop nog altijd dat de boel escaleert en dat ze elkaar afmaken, zodat ik weer rustig kan leven. Van onze kant hebben we alles ondernomen, maar daar blijft het dus bij.
Asocialen hebben blijkbaar de hele wereld in hun hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nou , als je de mijne had, haha

Toegevoegd op 07-06-2009 23:21:37
Denk dat 90% verhuisd waren, is alleen zo een goed huis verder. Pech dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet zozeer dat ik direct zou verhuizen.
Als het met praten niet op te lossen was, dan zou ik er voor zorgen dat ze zich net zoveel aan mij ergeren dan ik aan hen en dan maar eens zien wie er het eerste vertrekt.

Maar ik ga er vanuit dat (bijna) alles toch wel op te lossen moet vallen met een goed gesprek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net echt niet.
ik heb af en toe een krijsend kind, of bbq aan of harde muziek. maar niet aso gewoon af en toe.
als mijn buurman bvb pedeofiel zou zijn pas dan zou ik overwegen te gaan. maar tegen de tijd dat de dinegn zoals dat aan de hand zijn, word zo een persoon meestal toch verplaatst van een kinderrijke omgeving.
ik wijk dus niet echt voor mijn buren ze wijken maar voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De drie voorbeelden die je noemt komen regelmatig voor, maar zijn voor mij geen reden om te verhuizen. Een beetje leven om je heen is goed, ook al kan ik er niet altijd even goed tegen. (moet ik maar aan wennen).

Trouwens, verhuizen lost niets op want buren heb je overal, en om nou in een hutje op de hei te gaan wonen is ook zo saai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer communicatie niet mogelijk is kun je bij ernstige overlast de politie en de woningbouwvereniging inschakelen. Bij meerdere en aanhoudende klachten zal het uiteindelijk de onruststoker zijn die moet verkassen na meerdere waarschuwingen. Ik heb dit al een paar keer meegemaakt in het complex waar ik woon.

Verhuizen is voor mij zeker geen eerste optie, en ook geen tweede. Bovendien moet je ook maar weer afwachten wat je ervoor terugkrijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er op lange termijn geen oplossing zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit, ik zorg er wel voor dat zij verhuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat dacht ik ook, maar zo eenvoudig is het blijkbaar niet, als je netjes en beleefd blijft.
Er zal inderdaad ooit een punt denkbaar zijn dat ik m.b.t. mijn buren inderdaad z.s.m. zal verhuizen. De laatste keer was dit, omdat ik met urgentie in een achterstandswijk was geplaatst. Niet zo zeer omdat ik last had van mijn buren. Zij hadden meer last van mij:D

Voordeel was wel dat ik toen relatief dicht bij mijn toenmalige werkgever zat. Maar om daar als ondernemer te beginnen leid vooraf al tot problemen m.b.t. verzekeringen, vergunningen etc.

Voordeel was wel dat toen ik me eenmaal weer mocht inschrijven na 1 jaar en 1 dag ik direct iets anders kreeg midden in het centrum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu.
Huis gaat eerdaags in de verkoop, en dan is het inpakken en wegwezen -als we he kunnen verkopen dan he ??Want dan moeten we wel een beetje mazzel hebben. Gelukkig zit de prijs mee ; we mikken op een markt van mensen die een huis willen kopen maar niet zo veel te kiezen hebben ;130.000 euro.

Ik weet niet hoeveel details ik kan en mag geven, en ik wil sterk benadrukken dat we nooit in ons leven vooroordelen over deze mensen gehad hadden,maar laat ik stellen dat ik nu weet hoe ze zijn ontstaan. We wonen nu sinds een jaar naast een Roma-familie......
Vermenigvuldig alles wat je daar ooit over gehoord hebt met tien, en je hebt ongeveer het plaatje..

Hopelijk hebben ze nog een familielid dat een huis zoekt....wordt gezellig hier in de straat !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je vraag erg afhankelijk is van waar je woont. In een stadscentrum is het altijd druk. Niet alleen je buren, maar het verkeer en het 'ambient' geluid is sterker aanwezig. Het moet dan waarschijnlijk wel erg worden voor je verhuist. Ik woon zelf helemaal aan de buitenkant van een stad (verder kan niet, op 1 straatje huizen, waar tenzij ze verder gaan inpolderen niets achter komt te staan) en jah, links Iraanse buren met twee jonge kinderen, heerlijk spelend met veel lawaai, rechts Nederlandse buren, met 1 kind en 1 opkomst. Deur verder Griekse buren, met zo af en toe eens een feestje. Omdat de meeste van de tijd de buurt erg rustig is, kan zo'n uitschieter er wel bij.

Ik denk dan ook dat het pas een issue wordt wanneer de afwijking van de 'normaal' sterk door blijft gaan.

Ga je dan verhuizen....tja, ik ben ontzettend eigenwijs. Nee, dan gaan zij er uit. Immers, je bent waarschijnlijk niet de enige die er een probleem mee heeft op het moment dat dat er echt is (anders kan het wel eens zijn dat het aan jezelf ligt). Daar moet je samen uit kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik mij niet op mijn gemak zou voelen door hun aandoen.