Hoe ga je het best om met racisme, als je er mee geconfronteerd wordt?

vb: als je er op straat mee in aanraking komt of in het contact met familie, vrienden en kennissen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wees eerlijk en vertel die persoon wat je er van vind. Doe dit wel op geschikte momenten niet tijdens een etentje of iets dergelijks. Ik vind eerlijkheid een eigenschap die ik in de mensen kan warderen. Ik merk dat andere mensen zo ook over mij denken. Als het je dwars zit ga naar ze toe en zeg van dat je daar mee zit. Leg uit waarom jij er anders over denkt en of hij daar rekening mee kan houden. Over het algemeen zijn mensen sociaal genoeg om hier rekening mee te houden. Het is natuurijk nooit leuk om te merken dat iemand in de familie racistische of discriminerende gedachte heeft. Maar het opgekropt houden is niet goed. Je kan helaas waarschijnlijk zijn gedachte niet veranderen. Maar misschien wel de manier waarop hij er mee omgaat. Dat hij dit voor zich houdt in plaats van het openlijk te vertellen.

Als ik merk dat mensen discrimineren ga ik soms, heel soms met die mensen in discussie. Maar dat zijn echt uitzonderingen omdat mij is opgevallen dat mensen die discrimineren nogal vaak de neiging hebben ook in discussies erg kort door de bocht te zijn. Voor de rest kan je er weinig aan doet dat mensen discrimineren, dus laat ik ze maar. Ze komen hopelijk ooit zelf tot de conclusie dat discrimineren niet deugt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100