Hoe word ik begrafenisondernemer?

Zelf heb ik, triest genoeg heel veel ervaringen met begrafenissen en ik denk dat het een mooi beroep is om uit te oefenen. Je kunt iets betekenen voor andere mensen.
Maar hoe doe je dat,zijndaar opleidingen voor en klopt het dat deze wereld heel gesloten is, en men niet zo makkelijknieuwe mensen aanneemt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Antwoorden (4)

Hoe word je uitvaartondernemer?.

Voor het beroep uitvaartondernemer is in feite een vooropleiding niet verplicht. Iedereen mag tegenwoordig zijn eigen onderneming opzetten, ongeacht achtergrond of ervaring. Dat wil niet zeggen dat het ook verstandig is – zeker voor een vak als dit – niet eerst een specialistische opleiding te hebben gevolgd. Onderstaande opleidingen bieden een goede basis.
Hbo-opleiding

Wil je je eigen bedrijf opzetten, dan is een hbo-opleiding als Bedrijfskunde of Commerciële Economie een goede achtergrond. Om kennis van het vak en de branche te verwerven, kun je een opleiding tot uitvaartverzorger/begeleider volgen via een particulier opleidingsinstituut.
Mbo-opleiding

Mbo-ers kunnen via de opleiding tot uitvaartverzorger beginnen in een lagere functie in een uitvaartcentrum. Daarna kan je verder groeien en vervolgens overwegen je eigen onderneming te starten. Niettemin is het raadzaam daarnaast ook een economisch/administratieve opleiding te voltooien, vanwege de benodigde ondernemersvaardigheden

( zie link voor nog veel meer info over deze baan)
13 jaar geleden
Een open sollicitatie opsturen naar één of meerdere uitvaartverenigingen, lijkt me de beste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit zonder lijk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijk t mij ook, dank,ben u zeer erkente lijk!
Ik denk dat het wel meevalt met dat gesloten wereldje.
Waarschijnlijk komt dat door het toch redelijke onbekende van het bedrijf. Ook al heeft iedereen er wel mee te maken.
Neem contact op met een ondernemer in je buurt, en vraag of je hem mag intervieuwen over zijn vak, zo kom je een heleboel te weten
13 jaar geleden
Zie de film Departures
http://www.imdb.com/title/tt1069238/
Ontroerende film
Je kunt je afvragen of je niet voor zelf moet beginnen, na een tijdje voor een baas te hebben gewerkt
Dan wel een beetje echter/alternatiever dan die professionale zwarte kraaien, met hun klop.klop eikenhouten kisten