Waarom pikken we eigenlijk nog dat we 'bedonderd' worden waar we bijstaan ?

v.b. : pizza bij een pizzeria, waar je tijdens een aanbieding de helft minder belegd krijgt of bier tijdens festivals of evenementen waar met het promillage wordt geknoeid of sigaretten of shag waar zonder mededeling ineens veel minder inzit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zolang mensen er niets over zeggen zal dit door blijven gaan. Bij de plaatselijke pizzeria kan het misschien effect hebben als 1 persoon er wat van zegt, maar als je een boze brief schijft naar de shag-fabrikant dat je vanaf nu hun shag niet meer rookt zullen ze dat niet zo'n ramp vinden. 98% van de mensen blijft toch wel hun shag roken.

Overigens vind ik het geen probleem als op evenementen bier wordt verkocht met een lager percentage aan alcohol. Dat komt de sfeer alleen maar ten goede. Niets is erger dan een evenement met een massa dronken idioten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je er niks aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer we het zouden boycotten hebben we helemaal geen pizza, bier & sigaretten. En tja dat willen we ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je staat jezelf teo het te pikken,Als jij die pizza niet wilt dan neem je hem niet, en wacht je gewoon weer op de normale prijs.
Maar de mens (of een groot deel ervan) is erg goed in het zichzelf voor de gek houden,Kijk maar eens naar mensen die zeggen dat ze flink bespaard hebben door iets in de uitverkoop te kopen. Als je doorvraagt blijkt dat ze het product eigenlijk niet hadden willen hebben, maar gevallen zijn voor de aanbieding. Maar ze hebben dus 20 euro bespaard door er 60 uit te geven.
14 jaar geleden
Bij de pizzeria kan er wat over zeggen,of naar een andere
gaan.

Als er met het bier geknoeid is, kan je er ook wat over zeggen, of naar de concurent gaan. Dat is hier bij mij in
het dorp ook gebeurt,de kastelijn ging bier tappen uit duitsland wat voor hem goedkoper was met de inkoop,
maar de prijs voor de consument bleef hetzelfde, na 5
maanden kon hij de deur sluiten, omdat de klanten weg
bleven.

Wat sigaretten of shag betreft, hier kan je niks tegen doen
omdat te maken heeft met de belasting.
( je kan natuurlijk wel stoppen met roken )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vandaag er bij pizzaria over begonnen en we kregen overheerlijke pizza's mee en weet nu wat te doen na instructie van 1 van de medewerkers aldaar.
Als er met het bier geknoeid is merk je niet direct, net zoals vb. van shag en kom je er ook later pas achter. Zo nog meer voorbeelden te noemen. Stoppen met roken! Stoppen = de beste optie! (begin er nooit aan!!!!!!)
Je bent machteloos,de ov chipkaart is het allerergste,oplichterij die zijn weerga niet kent,maar we klagen niet we accepteren alles

zo zijn nederlanders eenmaal,geld interesseert ons niet,gezondheid en geluk en liefde daar draait ons leven om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je consumeert zelf, dus je pikt niks je gaat ermee akkoord, om het moment dat je niet meer rookt of festivals boycot pik je het namelijk niet meer.