wanneer moet je je paspoort weer inleveren als buitenlander?

wat heb je dan allemaal fout gedaan zodat je je paspoort moet inleveren en uit nederland wordt gezet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Volgens mij mag een paspoort op dit moment alleen ingetrokken worden indien er een zwaar misdrijf is gepleegd en de persoon die veroordeeld is 2 nationaliteiten bezit.

Minister Leers wil dit echter gaan vergemakkelijken:
"Optreden tegen buitenlandse veelplegers moet eveneens gemakkelijker worden. Iemand die binnen drie jaar drie keer wordt veroordeeld voor een misdrijf wil Leers het land uit sturen.
Als het gaat om een ernstig misdrijf dan moet die persoon worden teruggestuurd en daar zit wat hem betreft geen eindtermijn aan. Al gebeurt zoiets twintig jaar na binnenkomst, hij of zij moet dan nog steeds terug naar het land van herkomst." Het is de vraag of dit ook inderdaad kan, vanuit het Europees recht.

Een misdrijf is o.a.: fraude, diefstal, heling, zedenmisdrijf, openlijke geweldpleging, doodslag, moord.

Minister Hirsch Ballin is ook bezig geweest om de wet aan te scherpen in 2009....

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens wordt je "Nederlander" als je als buitenlander een Nederlands paspoort krijgt. Je moet hiervoor naturaliseren. Aan naturalisatie ziin veel voorwaarden verbonden en het proces duurt 9 maanden tot 1 jaar en kost op dit moment bijna 800 euro (zonder kosten inburgeringscursus en 4 examens, geboorteakte die gelegaliseerd en eventueel vertaald moet worden en andere documenten........).