na 10 jaar weer naar school, hoe kan ik mij het beste voorbereiden?

31 jaar en alleen de havo af. Daarna het een en ander geprobeerd om uiteindelijk gewoon te gaan werken in allerlei baantjes, maar eigenlijk niets dat echt voldoening geeft. Dus nu zou ik graag weer een (deeltijd) HBO opleiding gaan doen. Aangezien het dit jaar niet meer haalbaar is, wil ik volgend jaar september gaan starten. Nu vraag ik mij af of er een goede manier is om me hierop voor te bereiden. Vooral mentaal bedoel ik dan, mijn brein is bepaald roestig te noemen momenteel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ga braintraining doen, geheugenspelletjes en lees boeken die aansluiten op de studie die je wil gaan doen.
Moedig dat je hieraan begint, ik heb het zelf ook gedaan en het is me enorm tegengevallen, overdag werken, 's avonds de boeken in en daarbij het huishouden en de kinderen, maar ik heb er geen dag spijt van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik dit jaar om je geheugen op te frissen, je zult veel "oja's" tegenkomen, maar ook dingen waarvan je denkt:was ik ziek toen dat uitgelegd werd?
Dus kijk op je boeken op havo niveau kunt lenen van de bieb, of koop ze op marktplaats, zodat je je weer n beetje zekerder voelt volgend jaar
anneliez
12 jaar geleden
Leuk! Veel succes ook. Ik heb hetzelfde gedaan. Na 10 jaar werken toch weer een deeltijd hbo opleiding gaan doen.
Er zijn scholen die een zomercursus aanbieden voor mensen die weer willen leren leren. De HU doet dat bijvoorbeeld. Dat is een goed begin. Daarnaast is het belangrijk dat je er de tijd voor vrij maakt die echt nodig is. Met alleen 1 dag in de week redt je het niet. Je moet daarnaast ook tijd hebben om je huiswerk te maken en stof te bestuderen. Maar zeker de moeite waard.