wat voor functies zijn er in de mode?

Hallo,
Ik ben een jongen van 13 jaar. Ik heb altijd al interesse gehad in de modewereld. Als ik over straat loop kijk ik altijd in kledingwinkels naar mooie vernieuwende kleding, die ik later zelf probeer en varieaties op maak. Ik sta altijd ietsje vroeger op om een goede combinatie te maken met mooie kleuren. In tegenstelling tot andere jongens die een broek en een shirt aantrekken. Ik wil later graag wat in de mode doen. Helaas kan ik niet naaien en ik zet mijn ideeen nooit op papier. Toch zijn er genoeg hetero mannenbanen in de mode. Maar ik weet er geeneen, mag ik er een van jullie weten?

Toegevoegd na 9 minuten:
Ps. Ik heb vwo opleiding. Zou ik hier nog gebruik van kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met je 13 jaar heb je geen vwo opleiding: Je doet de vwo opleiding en als je slaagt kun je veel kanten uit.

Heel veel lezen.
Je heel goed op de hoogte houden.
Niets verandert zo snel als mode.

Zorg voor een eigen stijl.
En naaien kun je altijd nog leren: Je bent toch pas 13?
Ik was 15 toen ik op naailes ging en heb later altijd mijn eigen kleren gemaakt.

Denk aan de modejournalistiek.

Je zou ook kunnen denken aan de design academy in Eindhoven.
Heel internationaal goed bekende school.
Waar je met mode en textiel vanalles kan doen.

Voor toelating moet je een havo-, vwo- of mbo-4-diploma hebben.
Bij de selectie van studenten spelen de volgende aspecten een rol: creativiteit, visie beeldend vermogen, nieuwsgierigheid, gedrevenheid, zelfvertrouwen, reflecterend vermogen, flexibiliteit, vaardigheden en een open vizier.Er zijn geen eisen gesteld aan het profiel of het vakkenpakket dat je hebt gekozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hippe kledingzaak beginnen. Doe een opleiding voor detailhandel. Kan je zelf inkopen en combineren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een mooie website over allerlei beroepen in (o.a.) de mode. Misschien staat er iets voor je bij!

Toegevoegd na 5 minuten:
Met VWO kun je ook naar de kunstacademie, om bijvoorbeeld modevormgeving te studeren. Zie:
http://kunstacademie.blogspot.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn niet alleen homo's in de modewereld, al lijkt het er wel op. n als het wel zo is ga jij zorgen dat het verandert. naaien kun je leren trouwens, net als mode ontwerpen.
Als je de juiste maten hebt kun je ook dressman worden.
anneliez
12 jaar geleden
opleiding inkoper (Nevi I / II). Dan solliciteren bij een concern.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet het VWO dus je bent pienter genoeg om een goede vooropleiding af te gaan ronden. Ik zou je aanraden om vooral je talen te leren en dan met name Frans er bij te kiezen. Als je van school komt zou ik mij ook orienteren op de franse modemarkt en de franse mode academie. http://ifa-edu.cn/ifaen

Leuk om te horen dat je zo fanatiek bent op deze jonge leeftijd. Blijf je hart volgen zou ik zeggen!

Toegevoegd na 6 minuten:
PS Je zou ook eens kunnen denken aan de baan als journalist bij een groot mode tijdschrift. ( ook dan heb je je talen nodig!)