Is het Amsterdams accent 'uit de mode' en is Rotterdams nu populairder in bijv. de amusementswereld?

Overleden zangers als Johnny Jordaan, Willy Alberti, André Hazes hebben bij mijn weten geen opvolger gekregen. Dorus hoorde er indertijd ook bij, en dat was nota bene een Rotterdammer van afkomst!!
Mensen als Gerard Cox en Jules Deelder hoor je toch nog wel met enige regelmaat.
Ikzelf vind dat je in gewone gesprekken op radio en TV ook veel meer Rotterdams dan Amsterdams accent hoort.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdams_(dialect)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In Amsterdam is het accent nog lang niet uit de mode, wat dacht je van volkszangers als Peter Beense, Wolter Kroes, Danny de Munk, Rene Froger, Wolter Kroes, die kunnen nog een aardig riedeltje in onvervalst Amsterdams ten beste geven!