Hoe kan het dat het geld uit de geldkoffer die gister open klapte op de snelweg niet onder de verf zaten?

Er zitten toch altijd verfcapsules in die koffer en zodra die gekraakt wordt of iets dergelijks dan zullen die capsules met verf open klappen en het geld zou daardoor niet meer te gebruiken zijn.
Maar gister was er dus een koffer uit de geld transport wagen gevallen en vervolgens zou er een auto overheen gereden zijn, hoezo zat dat geld dan niet onder de verf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Doordat een auto met hoge snelheid over de koffer reed werd de koffer zo beschadigd dat voordat de verf zich over het geld kon verspreiden de koffer al zo open lag dat het geld zonder verf door de wind verspreid werd.
Op de TV beelden was nog een stuk van de koffer op het asfalt te zien met daaronder een vlek van de verf die het geld onbruikbaar had moeten maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de foto zie je op de achtergrond de resten van de koffer met de verfvlek liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zit een sensor in de koffer die registreert of de koffer open of dicht is. (door middel van magnetische stroomvelden ofzo) Als de sensor registreert dat de koffer open is maar er niet de juiste autorisatie is ploft het verfpatroon dat het geld onbruikbaar maakt. In dit geval is de koffer opengevallen op een manier waarbij de senors geen verandering opmerkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat dit ook niet de juiste autorisatie was XD