hoe ga ik om met lastige buren die mij het leven zuur willen maken en er alles aan doen mij weg te pesten?

ik woon hier nu bijna 3 jaar en heb nooit de kans gekregen te laten zien wie en hoe ik ben.de buren die ik heb horen van andere mensen dingen en geloven dat en spelen daarop in.de instanties weten ervan en vinden het vreemd dat deze mensen dit doen omdat ze geen wijs komen uit hun verhaal en er zelf ook niks mee kunnen.ik wil graag rustig en normaal leven maar krijg op deze manier de kans niet,heb proberen te praten maar dat willen ze niet.ze hadden buurbemiddeling ingeschakeld ik ben ook gegaan omdat ik een oplossing wil maar zelfs buurbemiddeling snapte er niets van en is spontaan gestopt.ik vind dit erg jammer en voel me niet meer thuis in mijn huis ik wil graag dat ze stoppen met wat ze doen en mij gewoon mijn leven terug geven in rust en vrede.dat ze stoppen met dingen te verzinnen want als er wel iets aan de hand was had de politie en de andere instanties hun heus wel gelijk gegeven en was ik nu niet ten einde raad geweest.wie o wie weet raad met zoiets

Toegevoegd na 39 minuten:
ik heb een huurhuis,en heb gisteren ook de verhuurders van hier bij mij thuis gehad om te praten.helaas kunnen hun niks doen zeggen ze.en toen ik zei dat ik hier best weg wilde vonden hun dat erg jammer omdat zo zeiden hun mijn huis er erg netjes uit zag.maar aan de andere kant ga ik mss toch liever weg dan zo verder te leven want dit maakt mij idd kapot

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is verhuizen geen optie dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik wel aan gedacht, en kijk soms ook op i.net of er iemand is die ruilen wil van woning.vind het alleen erg jammer dat het zo moet gaan waarom kunnen mensen niet gewoon normaal en gezellig met elkaar omgaan,dat maakt voor iedereen het leven toch leuker.
en ook vind ik verhuizen best jammer ik heb mijn huis net zo mooi en netjes opgeknapt en dat zou ik dan achter moeten laten om zoiets stoms.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen; schijf naar 'Bonje met de buren'. Een programma van RTL4 met Natasha Froger en John Williams. Als je dan hier even doorgeeft wanneer jouw situatie uitgezonden wordt, kan iedereen kijken en zijn of haar mening geven.
Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik woon al 5 jaar op een privé domein en ik ben Limburger van afkomst woon in Wallonië en m'n buren vinden kweet niet welke verhalen uit om iedereen tegen ons op te zetten toenstraks kwam er nog ene van mijn huurders me uitmaken voor alle vuile vis kut hoer slet weet ik veel wat nog en iedereen hier behandelt mij en m'n man zo en ga zo dag in dag uit praten helpt niet niks weet geen raad meer en verhuizen geen optie is m'n eigendom waar ik woon

Het beste antwoord

Zo te lezen, vind jij het erg belangrijk dat je een goede relatie met je buren/buurt hebt. Als je alles geprobeerd hebt, houdt het helaas op. Verhuizen lijkt mij een goede optie. Zie dit niet als een verlies, maar juist als een verstandige zet.

Ter geruststelling: ruzie/onvrede met de buren is nog altijd reden nr. 1 voor nederlanders om te verhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je een huurhuis hebt dan zou ik overleggen met de woningstichting of je niet een andere woning kunt krijgen.En als je een koophuis hebt kun je overwegen het te verkopen en elders een ander te kopen.Als je zo moet leven ga je eraan kapot en kun je beter zelf verstandig zijn en het hazepad kiezen. Veel suc6

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je er niet mee kunt leven {en dat is normaal} gewoon zelf weg gaan.het spreekwoord is niet voor niets Beter een GOEDE buur dan en verre vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees voor je, dat je inderdaad zelf weg zal moeten gaan als het onhoudbaar voor je wordt.
Dat was laatst ook op het nieuws met een homostel in Utrecht als ik het wel heb, die werden weggetreiterd. Afschuwelijk voor je: jij hebt je huis opgeknapt (geld erin geïnvesteerd) en zou nu dan weer moeten verkassen: en een verhuizing kost ook niet niks. En uiteraard ook nog es de emotionele vervelende gevolgen.
Natuurlijk horen we hier niet de andere kant van het verhaal, maar als het is zoals je schrijft, dan is dit groot onrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verschrikkelijk, en voor het me zelf bijna overkwam had ik het eigenlijk niet geloofd, maar het schijnt dat bijna 4 van de 5 verhuisbewegingen in Nederland (mede) zijn vanwege de buurt/buren. VIER van de VIJF !!!
En ja, ook ik heb na bijna 3 jaar (en verhuisplannen die al wat langer bestonden, hoor) versneld de knoop doorgehakt en ben mede vanwege de buurt/buren vertrokken. En het enige dat ik kan zeggen is : dat had ik jaren eerder moeten doen.

Dit is het teken aan de want in je verhaal /mijn rode vlag:
".....vonden ze dat erg jammer, omdat mijn huis er erg netjes uitzag". Oftewel : de woningbouwvereniging merkt ook al dat de buurt er in zijn algemeenheid niet op vooruit gaat en wil graag nette huurders 'binnen houden'.

Burenoverlast is één van de grootste ergernissen in onze maatschappij, en niemand, niemand heeft de middelen om er ECHT iets aan te doen. Zelfs met hulp van gemeente, wooninstanties, maatschappelijk werk en politie sta je volkomen machteloos, omdat sommige mensen (en laat dat nou NET de mensen zijn die relatief ook veel overlast veroorzaken) zich daar niks van aantrekken en lekker doorgaan met waar ZIJ zin in hebben, zonder zich ooit ook maar een seconde te verplaatsen in de buren.

Praten - wat soms inderdaad kan helpen - heb je overduidelijk al uit en te na geprobeerd, zelfs met bemiddeling. Dan vrees ik dat er eigenlijk nog maar één ding opzit. Want wonen moet wel zonder spanningen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je op bij "Bonje met de Buren" van RTL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur hun dan een e-mail of een brief. Als het echt niet gaat, probeer hen dan te negeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak dit momenteel ook mee.
Ik heb een hersentumor overleefd en nu COPD 3
De buren willen ons weg treiteren en het is zo er nu ik ben opgenomen in de psychiatrie.
Ze hebben de wijkagent en de politie op hun hand.
Niet normaal meer 1 van de buur hebben een hond maltanezer die de hele dag blaft als ze aan het werk zijn. En schuin aan de overkant een haan.
De buurman met de hond vertelde mij dat zijn hond uit asiel kwam en met verlatingsangst daarom blaft hij zo. Onzin ik heb het na gecheckt een altanezer hond heeft aandacht nodig die mag je niet uren alleen laten. Ik kreeg dus een hersentumor rechtervoor kwab eruit gehaald.
Ik lig thuis om te genezen hoor ik de hond en een haan. Ding-dong in mijn hoofd.
Vraag ik aan de buurman of hij iets aan dat geblaf kan doen? Zo erg is dat geblaf niet dus ?
Leer ernaar mee te leven. Toen de overbuurvrouw gevraagd of ze iets aan dat hanengekraai konden doen. Kreeg gelijk de wind van voren ik moest mijn mond houden en ik mag een haan houden ik heb het na gevraagd bij de gemeente. Dus .....lang verhaal kort te maken.
Ik was er zover met en heb geprobeerd om zelfmoord te plegen. Niet gelukt.
Nu zit ik in het UMCG te Groningen psychiatrie.
Jammer dat het niet gelukt is. Je staat momenteel met de rug tegen de muur.
Er is momenteel geen enkel respect meer voor kanker patiënten.
Ik werd zelf voor aansteller en meer nare opmerkingen.
En dit speelde al meer dan 9 jaar.