Waarschijnlijk,omdat op dle plaats de boer over het draad stapt om z'n handen(of andere zeer kwetsbare) delen van zijn anatomie te beschadigen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan meerdere redenen hebben. Om het zichtbaar te maken voor zowel de boer als het vee, om het deels minder pijnlijk te maken voor het vee, of als het prikkeldraad onder stroom staat om een deel te isoleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig wordt het prikkeldraad in de landbouw vaak als schrikdraad gebruikt door het aan isolators te bevestigen en er hoogspanning (maximale topspanning: 13.000 volt, Voeding: batterij 9 volt of accu 12 volt) op te zetten. Hierdoor wordt het vee in de weide gehouden. Voor passage door mensen kan een speciaal handvat met trekveer en haak worden gebruikt of een stuk tuinslang om het prikkeldraad, zodat verwonding en elektrische schok wordt voorkomen
Bronnen: