Waarom moet je altijd je hart volgen?

Waarom zeggen mensen altijd..
"Doe wat je hart je ingeeft"
" Volg je hart"
En waarom gaat het verkeerd als je, je hart niet volgt..

Toegevoegd na 12 minuten:
Dan bedoel ik er wel bij, bij keuzes die je in je eigen leven moet maken voor je eigen leven en waarbij jij je het prettigst voelt. Ik heb het dus niet over dingen die er dagelijks bijhoren zoals je werk enz.. waarin je keuzes moet maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (9)

Dat moet je helemaal niet doen. Mensen geven dat advies alleen maar aan je, als ze geen zin hebben om zich echt in je keuze te verdiepen.
Het is bewezen dat managers die hun beslissingen op basis van intuïtie nemen bijna altijd fout zitten.
14 jaar geleden
Volg je hart kun je ook interpreteren als 'volg je gevoel' Het is dus een intuïtieve beslissing. Je voelt je daar het prettigst bij. Betekend niet dat als je dat niet doet per definitie fout is. Soms moet je ook rationele beslissingen maken die tegen je gevoel in gaan. Bijvoorbeeld: je wilt een nieuwe auto kopen en je hart zegt dat je dat echt graag wil, maar rationeel begrijp je dat je eigenlijk die auto niet kan onderhouden en misschien wel in de schulden komt. Dan maak je dus een overweging. Welk advies volg je dan? Je gevoel of je ratio?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat doen wat je hart je ingeeft een positieve leidraad is. Je volgt je intuitie, je gevoel. Een hart staat symbool van liefde. Iets wat je met liefde doet heeft altijd een positieve intentie. Je intuitie is je beste raadgever, het heeft het beste met je voor. Wanneer je hier niet naar luisterd, dan handel je uit andere beweegredenen. Je intuitie is ergens een mysterieus iets, iets ongrijpbaars, niet altijd verklaarbaar. Daardoor handelen we soms eerder uit angst of omdat ons verstand zegt dat we het op safe moeten spelen. Angst is een slechte raadgever. Ons verstand kent grenzen, maar je intuitie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet je gevoel en verstand in evenwicht zien te brengen. het gaat ook heel vaak verkeerd als je wel alleen je hart volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet datgene doen,waarvan je DENKT dat het goed is! Er is geen verradelijker raadgever dan je hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij met dat "denken" meer en betere ervaringen opgedaan? Zo ja, wil je er een paar delen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik niet, ik heb nooit mijn hart gevolgd,omdat mijn verstand zei,doe dit of doe dat! Ik heb dus helaas geen vergelijkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet zo dat wat je hart zegt dat je dat ook vervolgens denkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hart praat helemaal niet. Dat is gewoon je intuïtie, dus logischerwijze je eigen gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan is je intuïtie dat gene wat jij graag wilt en dus je eigen gedachte en wat je denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Peter...:
ik las in jouw profiel dat levenservaring ook een van je expertises is. Wanneer jij je gelukkig voelt en compleet dan heb jij voor mij datgene wat 'je hartje begeert'.
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al in je verduidelijking. "Dan bedoel ik er wel bij, bij keuzes die je in je eigen leven moet maken voor je eigen leven en waarbij jij je het prettigst voelt." Een keuze waarbij je je hart volgt is datgene wat het prettigst voor jou voelt. Anderen kunnen of willen je in dergelijke kwesties niet raden en suggereren dus dat je je hart volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hart ligt bij de natuur word je waarschijnlijk gelukkiger als bioloog dan als bankier; dat zijn dingen die je beter aan je gevoel kan overlaten.
Aan de andere kant nemen mensen op hun gevoel vaak verkeerde beslissingen; als het gaat over het risico wat je loopt b.v. schatten mensen risico's vaak verkeerd in, als je die kunt berekenen kan je beter je verstand gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je hart de baas is. Als je niet doet wat hij zegt. Dan loop alles uit je hand. Dus volg wat je hart zeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zeggen altijd: "Je moet doen wat je hart je ingeeft", als het gaat om een keuze waarbij zij jou niet kunnen helpen omdat ze er niets rationeels over kunnen zeggen.
Ik heb begin dit jaar een aantal sollicitaties gedaan, en werd bij 2 daarvan kort na elkaar aangenomen. Op zo'n moment moet je dus daadwerkelijk doen wat je hart je ingeeft, maar je zult nooit 100% zeker weten of het de juiste keuze is geweest, omdat je niet weet wat er gebeurd zou zijn als je de andere (in mijn geval dus de andere baan) had genomen.
Het kan verkeerd gaan als je dan niet doet wat je hart je ingeeft, omdat je je ratio dan laat overheersen, en je jezelf altijd zult blijven afvragen wat er gebeurd zou zijn als je toch de andere keuze had gemaakt.