Wat zeggen universiteiten over een advocaten opleiding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Universiteiten zeggen niets want universiteiten kunnen niet praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar het schoolhoofd he niet zo bijdehand ben mar 14 hoor

Het beste antwoord

Vooropleiding

Om advocaat te worden, moet je een universitaire opleiding volgen. Om toegelaten te worden tot een rechtenopleiding aan de universiteit, moet je in het bezit zijn van een:

· vwo-diploma, alle profielen

· vwo-diploma oude stijl

· soms met een hbo-(propedeuse)diploma (universiteiten kunnen eventueel aanvullende eisen stellen)

Rechtenuniversiteit

Er zijn in Nederland negen universiteiten waar je rechten kunt studeren. Daarnaast is er de Open Universiteit die afstandsonderwijs aanbiedt.

Bezoek zo veel mogelijk open dagen en ontdek waar jij je thuis voelt. Alle rechtenstudies hebben brochures en studiegidsen die je gratis kunt aanvragen.

* Overzicht van alle universiteiten waar je rechten kunt studeren.

Juridische Bachelor en Master

Om toegang te krijgen tot de advocatuur dien je een Bachelor Rechten en Master Rechten op een Nederlandse universiteit te hebben afgerond (artikel 2 Advocatenwet - Besluit beroepsvereisten advocatuur). Op de sites van de universiteiten kun je terugvinden welk juridisch traject je moet volgen om advocaat te kunnen worden.

In de driejarige juridische Bachelorfase dienen voldoende juridische vakken te zitten om door te kunnen stromen naar de juridische Master. De curricula kunnen per universiteit verschillen.