Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is PDP in Tunesië?

Ik ken iemand die zich helemaal bezig houd met de PDP, hij woont in Tunesië en ik las op internet allemaal verhalen van PDP over protesteren enzo. Ik snap er werkelijk niets van, maar wil wel even weten of mijn vriend niet lid is van een erg iets. xd . Kunnen jullie mij uitleggen wat PDP is in Tunesië? (politiek) En wat ze daar allemaal mee doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
574

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Parti démocratique progressiste
Progressieve Democratische partij

Is een vreedzame politieke partij die voor een democratisch Tunesië is. Ik heb internet afgezocht naar negatieve dingen maar kom ze niet tegen. Eigenlijk alleen maar positieve berichten. Ze zijn in opstand gekomen tegen de voormalige regering, hadden toen nog een andere naam en gaan nu onder de huidige naam verder.

Ik kan niets vinden over extremisten van die partij ( al zullen er zoals bij elke partij, zij er ook vast wel een paar hebben) maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken eerlijk gezegd. Hooguit het risico dat het bij demonstraties wel eens misging het afgelopen jaar en er geschoten werd op demonstranten, al is die kans nu veel lager sinds de vorige president gevlucht is in Januari.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding