"Het buiten dienst gekleed gaan in uniform is geoorloofd, behalve tijdens het vervullen van een nevenbetrekking of bij het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van derden, in welke vorm dan ook. Van dit verbod kan alleen ten aanzien van uit de openbare kas bezoldigde ambten door Onze Minister ontheffing worden verleend."

Besluit algemene rechtspositie politie, hoofdstuk 8, artikel 56.4

Toegevoegd na 1 minuut:
Boodschappen doen mag dus wel, ander werk verrichten mag niet.
bamibal
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
goed antwoord +

Andere antwoorden (1)

Als ze tijdens diensttijd pauze hebben hoeven ze zich echt niet eerst om te kleden, hoor. Ja, dan mogen ze gewoon in uniform even boodschappen doen. Je ziet toch ook wel eens andere mensen in werkkleding even iets kopen? Daar is niks mis mee.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
agenten zijn ook mensen, die moeten tenslotte ook eten :)
Amadea
10 jaar geleden
In welk opzicht anders dan, Bensuma?
Thecis
10 jaar geleden
Agenten hebben een publieke functie en genieten een zeker aanzicht van de burger (behoort zo te zijn en ze dienen zich daar ook bewust van te zijn, etc, etc).
In dat opzicht anders. Tuurlijk, het blijven mensen, maar er is ook veel meer ophef over een burgemeester die naar een prostitue gaat dan als een vuilnisman dat doet. Blijven allebei mensen, maar zijn toch anders...