Zijn de spits en het forenzenverkeer kenmerken van iedere moderne samenleving? Zijn deze onlosmakelijk met elkaar verbonden?

Of zijn er ook moderne samenlevingen waarin iedereen nog steeds, zoals vroeger, dicht bij zijn werk woont?

Antoni
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De spits wel maar forensenverkeer niet. Mensen liepen heel ver voor hun werk. Of waren voor seizoensarbeid ergens ingekwartierd. Ze kwamen b.v. soms helemaal uit Duitsland gelopen; zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + voor dit weldoordacht antwoord.
Hier kan volgens mij geen ander antwoord tegenop dus ik pas ;-) Liefs en Big Smile van me
Antoni
11 jaar geleden
GerdaMaria, ik vind dit helemaal niet zo'n goed antwoord. De informatie over de Hannekemaaiers is leuk en interessant, maar gaat over de zeventiende, de achttiende en de negentiende eeuw. Mijn vraag gaat over de spits en forenzen (of forensen) in de eenentwintigste eeuw. Wat mij betreft, zijn andere antwoorden nog steeds welkom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja Antoni, goed of niet goed, je zal het blijkbaar wel met dat ene antwoord moeten doen hé. Volgens mij sluit het antwoord van vdijken perfect aan bij hetgeen jij vraagt. Indien dit voor jou niet het geval is kan jij misschien jouw vraag herformuleren?
Dat lijkt mij de enige mogelijkheid om toch nog een ander antwoord te krijgen.
Aan jou de vrij keuze uiteraard ;-) Liefs, Succes en Mega Big Smile van me