Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de spits en het forenzenverkeer kenmerken van iedere moderne samenleving? Zijn deze onlosmakelijk met elkaar verbonden?

Of zijn er ook moderne samenlevingen waarin iedereen nog steeds, zoals vroeger, dicht bij zijn werk woont?

Antoni
11 jaar geleden
988

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De spits wel maar forensenverkeer niet. Mensen liepen heel ver voor hun werk. Of waren voor seizoensarbeid ergens ingekwartierd. Ze kwamen b.v. soms helemaal uit Duitsland gelopen; zie link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + voor dit weldoordacht antwoord.
Hier kan volgens mij geen ander antwoord tegenop dus ik pas ;-) Liefs en Big Smile van me
Antoni
11 jaar geleden
GerdaMaria, ik vind dit helemaal niet zo'n goed antwoord. De informatie over de Hannekemaaiers is leuk en interessant, maar gaat over de zeventiende, de achttiende en de negentiende eeuw. Mijn vraag gaat over de spits en forenzen (of forensen) in de eenentwintigste eeuw. Wat mij betreft, zijn andere antwoorden nog steeds welkom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja Antoni, goed of niet goed, je zal het blijkbaar wel met dat ene antwoord moeten doen hé. Volgens mij sluit het antwoord van vdijken perfect aan bij hetgeen jij vraagt. Indien dit voor jou niet het geval is kan jij misschien jouw vraag herformuleren?
Dat lijkt mij de enige mogelijkheid om toch nog een ander antwoord te krijgen.
Aan jou de vrij keuze uiteraard ;-) Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding