Is het genetisch bepaald dat men mensen van hetzelfde "ras" over het algemeen aantrekkelijker vindt of is dat cultureel bepaald?

Voor de goede orde: ik bedoel er niets dicriminerends mee hoor, maar het valt me op dat stellen toch over het algemeen vaak van hetzelfde "ras" zijn. Natuurlijk zie je ook regelmatig gemengde stellen, maar stellen van hetzelfde ras zie je toch vaker.

Is dat genetisch bepaald? Of komt het door culturele achtergronden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wie zegt dat het bepaald is dat men mensen van hetzelfde "ras" over het algemeen aantrekkelijker vindt? Is dat een feit of je mening?? Als je in je omgeving kijkt denk ik eerder dat je mensen / stelletjes van hetzelfde "ras" ziet omdat mensen van dezelfde cultuur elkaar vaak opzoeken. De kans dat je dan iemand vindt van die cultuur is dan ook groter en daardoor lijkt het weer alsof mensen van hetzelfde "ras" elkaar opzoeken... Daarnaast spelen ook cultuurwaarden / religie een rol.

hm.. Ik denk dat omgeving veel belangrijker is. Dat je bij veel contact met 'andere' mensen eerder iemand met een ander uiterlijk aan de haak zal slaan. Het feit dat verschillende groepen niet snel mengen zal eerder de oorzaak zijn. Persoonlijk ben ik getrouwd met een roemeense, maar kan het uiterlijk van bv oostafrikaanse dames ook zeer aantrekkelijk vinden.

mij is opgevallen dat er veel gemixte stellen zijn in de grote steden ,op het platte land iets minder de reden is het lekker eten en benieuwd zijn naar andermans zeden en gewoonten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100