wat te doen als buurtkinderen die mij (maar niet mijn kinderen) terroriseren?

de lol is mij (vrouw, 32 jaar) boos maken, naar buiten lokken, en dat ik dan even zeg dat ze moeten ophouden, danwel naar hun ouders stap en in het uiterste geval ddat ik hysterisch me verhaal doe bij zo'n ouder (en vervolgens wordt ik weggejaagd..)

WERKTE ALLEMAAL AVERECHTS..

letwel, kids van 12, 13, 14, verder dan kloppen op me deur, belletje trek, steentjes tegen het raam, sneeuwballen in de winter tegen het raam, tuindeur openzetten en schelden en liedjes zingen als ik voorbij loop gaat het niet. Geloof me, ben als de dood dat er wat gebeurd als ik eens niet thuis ben.. vakanties zijn niet leuk, de rust is ver te zoeken en maak me constant druk of ze mijn kids niet wat aan doen.. ik woon alleen me kindere nwil gewoon rustig bankhangen savonds.

vraag me niet waarom ze mij moeten hebben, ik heb het welleens gevraagd en de reden blijkt te zijn dat ik nogal hard praat als ik boos ben, me kinderen schijn te slaan (roddel in de buurt) en omdat ik (ben zelf blank) drie bruine kinderen heb (niet geadopteerd, gewoon van mij en me ex)... en omdat ik pddnos heb (maar dat weten ze niet, het valt alleen op dat ik wat anders reageer dan de meeste "normale" mensen).

dus heb ik sinds twee jaar last van die pesterijtjes. Negeren zei iemand.. niet uit het raam kijken, zei iemand anders...

wat moet ik doen, zodat het voor dat spul niet meer leuk is?? naar de ouders gaan heeft voor mijn gevoel geen nut, die kids blijven het doen...

Toegevoegd na 33 seconden:
punt is, ben zelf jaren gepest en zo voelt het ook.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Advies heb je al gehad:
Negeren zei iemand.. niet uit het raam kijken, zei iemand anders…
En dat volhouden. Gaat de lol er voor hun er wel af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wijkagent....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Webcam of camera onopvallend in je raam zetten zodat je bewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of laat jou kinderen eens met hun praten tijdens het spelen? Waarom doen ze het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bakstenen teruggooien, schijnt te helpen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zijn dit voor type kinderen zeg? Hebben die niets beters te doen als ze buiten "spelen?" Ik ging vroeger wel wat leukers doen dan volwassenen pesten.

Het beste antwoord

Probeer het eens op een andere manier: de eerstvolgende keer dat ze je uitlokken stap je kalm naar buiten en vraag je of ze wat chips, een koekje of wat dan ook willen. Als ze van hun verbazing zijn bekomen en ze zitten achter hun bakje chips in je tuin ga je eens een goed gesprek met ze aan.

Vertel hoe je je voelt als ze dit doen, vertel van je angsten als je er niet bent, vertel over je kinderen die ook een fijne jeugd moeten hebben zonder bange moeder en vraag ze of ze dat kunnen begrijpen. Vraag ze wat ze van jou vinden en wat ze over je denken en wat ze over je weten. Vraag vervolgens of het nu zo moeilijk is om er mee te stoppen, alleen omdat jij dan zoveel fijner zou wonen en je kinderen ook.

Kortom: behandel ze als pubers waar je mee kan praten! Verder kun je zeggen dat je het fijn vindt dat ze dan voortaan elke eerste maandag of wat dan ook van de maand even bij jou komen kletsen onder het genot van een zakje chips.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:). Dat gaan ze leuk vinden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb welleens gewoon heel vriendelijk hoi gezegd toen zo'n meid langsfietste... ze wist niet wat haar overkwam! het was best grappig eigenlijk, want ze kwamen aan mijn deur om te vragen waarom ik dat zo zei, en heb toen geantwoord dat dat gewoon kan, omdat ik hun best aardige meiden vindt, ik vinddt alleen dat gedoe niet zo leuk.. ze vielen idd van hun stoel van ongeloof... ben dr mee gestopt, want het ging gewoon door. misschien idd dat ik moet doorzetten en ze gewoon vriendelijk moet behandelen, als dat de oplossing is, doe ik het graag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pubers zijn geen monsters maar in een groep doen ze stoer om niet onder te doen voor elkaar. Juist toen je haar alleen had had je een gesprek moeten aangaan maar ook als ze in een groep zijn kun je dat proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan niet in je achter tuin. Maar voor de deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ruimte moet je maar hebben maar ik bedoelde vooral dat ze ze niet in haar huis hoeft binnen te laten maar dus bij een beetje mooi weer in de tuin moet laten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle ze kwam me tegemoet fietsen, had het graag gewild een praatje maken, maar dat kon op dat moment niet. en heb er verder nog eens over nagedacht, en ik vindt alle antwoorden tot nu toe geven prima, maar moet er uiteindelijk één uitkiezen. Al weet ik niet wat ik heb aan die wijkagent, die is ook niet overal natuurlijk. Negeren deed ik al zoveel mogelijk, ik denk dat ik vanaf nu ook gewoon wat vriendelijks zeg op het moment dat dat uitkomt en ze duidelijk vna hun stoel zullen vallen en of als ze voor mijn tuin staan dat ik ze dan wat lekkers aan bied, en misschien als ik één van de "ergste" erop aanspreek, zij (niet die van de fiets) vindt het het grappigst natuurlijk.. en ik heb al eens gezegd dat ik haar een leuke lieve meid vindt, maar dat ik haar gedrag niet zo je van het vindt, toen wist ze ook niet wat ze hoorde, het irritante is alleen dat ze ermee doorgaat, maar goed,.. blijven herhalen dus.. en idd niet boos worden of in die toestand naar buiten gaan, en als ze ddan toch aanbelt, of bij het hek bezig zijn wta lekkers geven en als het kán en ze zijn aanspreekbaar dan zal ik zeker met ze praten... vandaar jouw antwoord als beste...

Andere antwoorden (2)

De wijkagent kan je hierbij helpen. Ga een keer met de wijkagent praten die geeft informatie over wat je het beste kan doen en je bv doorverwijzen naar buurtbemiddeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze vinden het leuk om jou uit de tent te lokken, want jij reageert altijd zo leuk opgewonden. Als je er niet bent zullen ze dus niets doen, dan krijgen ze geen reactie, dus daar hoef je al niet bang voor te zijn.
En als je ze niet meteen uit wilt nodigen op de chips, begin eens met te groeten als je ze tegenkomt, eventueel een praatje , En sneeuwballen en dat soort flauwekul negeren. Dan is daar de lol al van af