Wat is nou precies de functie van de 'wedding rehearsal' voor een bruiloft, zoals ze zo vaak in Amerika doen?

En is het niet enorm veel verspild(e) moeite en geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Dan weet je al een beetje hoe het gaat en is het aanstaande echtpaar wat minder nerveus. En ook weet je dan of alles goed gaat en of het wel mogelijk is waardoor je geen ongelukkige situaties op de bruiloft zelf krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof mij, het is pure verspilling en niks anders als een rare amerikaanse gewoonte, waar al dat soort dingen flink overdreven moet worden. Het gaat om extra kadootjes voor het het aankomend bruidspaar en de plaatselijke horeca verdient er weer goed aan.
Heb het zelf mee gemaakt, nooit aan beginnen. Je trouwt maar 1 keer en dan doe je het goed, niks geen oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Als ik het op tv zie is het een hele dag moeite en gedoe voor alle familie en vrienden, die natuurlijk ook weer een extra dag vrij moeten nemen.
Net alsof je je bruiloft twee keer doet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik een mega grote bruiloft zou geven met allerlei rijke, belangrijke gasten aan tafel..zou ik wel graag willen weten wie de obers zijn en wat en hoe ze serveren en dergelijke.. ;) Maargoed..onze bruiloft wordt klein, dus wij doen dit niet :P maar de meeste mensen die zo'n voorbereiding treffen, hebben ook wel wat geld te spenderen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika wordt zelfs voor een simpele bruiloft veel te veel geld uitgegeven. Als de kosten niet door de wederzijdse ouders betaald worden, begint het kersverse echtpaar al met een flinke schuldenpost, waar ze al snel 5 jaar over doen om af te lossen.
Het is maar net wat je leuk vind... :)))
Dat allemaal, en dat de twee (schoon)families elkaar leren kennen. Maar dat kun je natuurlijk ook al eerder doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het verspilling is, ligt aan de bruiloft zelf.

Een wedding rehearsal is bedoeld voor belangrijke mensen (familie ed) en voor de bedienden zodat ze weten wat ze moeten doen. Dit kan erg belangrijk zijn voor het bruidspaar of voor de familie.
Voorbeeldje: de bruid moet eerder een bord krijgen dan de bruidegom (als zij dit willen, moeten de bedienden dit wel WETEN) dit bespreken ze allemaal tijdens deze bespreking of vaak diner.

Als je bruiloft klein of gemiddeld is, en modern en dergelijke, vind ik het zonde moeite en zonde geld.

Wanneer je een grote bruiloft hebt met vele belangrijke gasten, en je wilt een goede indruk achter laten etc etc, dan kan het heel handig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ook wel wat jij zegt, maar belangrijke mensen maken ook gebruik van een weddingplanner en zijn/haar werk is nu net om al die speciale wensen kenbaar te maken bij de verschillende partijen. Dus die rehearsal blijft eigenlijk overbodig (in mijn ogen).
+1