Waarom wil president Donald Trump het klimaatakkoord van Parijs opzeggen?

Ik lees overal dat Donald Trump uit het klimaat akkoord van Parijs wil stappen, maar waarom wil hij dit nu. Wat zijn zijn belangrijkste beweegredenen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geld, egoïsme en geld.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Trump beschermt de Amerikaanse belastingbetaler door een eind te maken aan de zinloze overdracht van vele miljarden aan derde wereldlanden als India, welke uiteindelijk vrijwel niets zullen bijdragen aan het klimaat.
Daarnaast gaat Amerika door met innovatie op energiegebied, zoals ze dat al decennia doet.

Het beste antwoord

President Donald Trump wil dat de VS uit het klimaatakkoord van Parijs stapt om de Amerikaanse industrie te beschermen. Hij wil het Amerikaanse bedrijven niet moeilijker maken, hij wil banen behouden.
Trump is ervan overtuigd dat hij de economie kan laten groeien door bedrijven vrij baan te geven. Zijn voorganger Obama zou het bedrijven moeilijk hebben gemaakt met milieuregels. Trump wil het voor ondernemingen makkelijker maken, zo min mogelijk in de weg leggen.

Ook twijfelt de president, zoals meerdere Republikeinen, of de klimaatverandering wel echt is en of de gevolgen echt zo ernstig zijn als wetenschappers zeggen. Een meerderheid van 61 procent van de Amerikanen wil volgens peilingen het klimaatakkoord behouden, maar dat is niet de achterban van Trump,
Trump regeert voor de 40 procent van de Amerikanen die achter hem staat. Het gaat hem erom om Amerikanen aan het werk te houden. Het gaat om staalindustrie en kolenmijnen. Trump wil ook de milieuregels die Obama heeft opgelegd aan de autoindustrie versoepelen om de Amerikaanse autofabrikanten te helpen. Langetermijndenken zit niet in het dna van de Amerikaanse politiek.

Toegevoegd na 10 minuten:
Tip van Trump: sluit je ramen voordat je hairspray met CFKs gebruikt. Dan zijn ze onschadelijk voor de ozonlaag....

Toegevoegd na 1 dag:
Laatste nieuws: Trump gelooft volgens VN-ambassadeur Nikki Haley wél dat het klimaat verandert en ook dat luchtvervuiling daarin een rol speelt. "Dat de VS uit deze club treden, betekent niet dat wij ons niet om het milieu bekommeren."
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij gelooft niet dat de investeringen substantieel bijdragen aan de vertraging van de opwarming.
Ik vind het een rare kerel maar hij zou best eens gelijk kunnen hebben.
In ons land hebben we een Wilders, heel soms komen er ook wijze woorden uit.