Een land is een staat met volledig zelfbestuur.bestuur,
Een staat kan deel uit maken van een bond of federatie .
Duisland maar ook Nederland bestaat uit staten , wat bij ons provincies zijn, in Duistland zijn het ook in naan staten, die elk ook een ministerraad hebben.
Bij ons spreekt men van provinciale staten.
Dus een land is een staat met zelfbestuur of een groep staten met een federaal bestuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou een staat is een deel van een land. Een land is een totaal onafhankelijk gedeelte. Een voorbeeld van een land met een staat is de U.S.A
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Staat in deze context is kortgezegd de Rechtspersoon achter een land.