kan de politie ons helpen?

Hallo ik heb een spoed want mijn oma een oom en een paar andere familie leden hebben ons huis in marokko gestolen en deur en alles veranderd en ze hebben mijn nicht en tante verminkt. Kunnen we via de politie van Nederland de politie van marokko inschakelen?? en We hebben net een vliegtickets geboekt en we gaan daar zo naartoe kan de politie met ons meegaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat jullie contact moeten opnemen met de Sociale dienst van het Consulaat Generaal van het Koninkrijk van Marokko. Deze houdt zich bezig met familieproblemen, waaronder ook het oplossen van persoonlijke conflicten zowel in Nederland als in Marokko. De sociale dienst treedt op als bemiddelaar in conflicten als een van beide partijen daarom vraagt, in het bijzonder bij familiale conflicten. Er wordt getracht het geschil in der minne op te lossen door beide partijen te helpen met het opbrengen van wederzijds begrip en/of het vinden van een compromis.
Zie http://www.cgmrotterdam.nl/diensten/Socialedienst.html
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, de Nederlandse politie heeft geen enkele bevoegdheid in Marokko.
Internationale samenwerking met Marokko op het gebied van misdaad bestrijding bestaat er hooguit alleen op het gebied van drugssmokkel en internationaal gezochte criminelen, en zelfs op dat gebied nauwelijks.

Je zult je moeten wenden tot de politie in Marokko.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snap die min niet.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn minkukels C4th. Kleine aanvulling op j0ve, je kan wel de politie bellen en vragen hoe je in contact kan komen met de Marokkaanse politie. Maar denk dat je via Google een sneller antwoord krijgt.
Voor de rest is dit een duidelijk antwoord.
De Nederlandse politie, werkt niet buiten de grenzen van Nederland.( uitgezonderd grensgebieden) Je zal echt de Marokkaanse politie in moeten schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je Nicht en tante aangifte laten doen bij de politie in Marokko. Met verminking zul je mishandeling bedoelen of iets dergelijks.
(Het huis is niet gestolen want dan zouden er spullen weg zijn. Het huis hebben ze niet meegenomen lijkt me.)

Dit geld ook voor andere sloten en deuren die er in zijn gezet. Ik zou aangeven dat je denkt dat jou oma en oom en een paar andere familieleden dat hebben gedaan.
Hier zou ik persoonlijk voor kiezen aangezien het in Marokko is gebeurd.

Je zou de situatie aan de politie in Nederland kunnen voorleggen voordat je met het vliegtuig vertrekt en de situatie uitleggen zodat er vooraf eventueel zaken geregeld kunnen worden en ze je van advies kunnen voorzien.

Sterkte!