Wat kan ik doen aan de geluidsoverlast van een buurman?

Ik heb sinds een aantal maanden last van de geluidsoverlast van een buurman. Ik woon in een hoekwoning en die ligt naast een parkeerplaats, waar meerdere buren hun auto parkeren. Sinds een aantal maanden veroorzaakt die buurman geluidsoverlast door harde muziek in zijn auto te draaien. Ik heb ook ramen ook die kant, dus ik hoor hierdoor steeds een stevige bas. Ook meent hij minutenlang de motor van zijn auto te moeten laten draaien, zonder enige aanwijsbare reden.

Die overlast veroorzaakt hij 's avonds laat, maar ook midden in de nacht als hij terugkomt van zijn favoriete hobby: houseparty's. Ik heb hem enige tijd geleden op zijn gedrag aangesproken en gevraagd te stoppen met de geluidsoverlast. Het werd een zeer onvriendelijk gesprek en sindsdien is hij gewoon doorgegaan met zijn overlast. Hij vindt mij een 'zeikerd', terwijl ik hem daarvoor nog nooit ergens op heb aangesproken. Wat te doen?

9 jaar geleden
1.8K
Ivana
9 jaar geleden
Neem contact op met de wijkagent of de wijk-BOA.
Reddie
9 jaar geleden
"op zijn gedrag aangesproken", ja, dan gaat het dus fout.
Je had in dit geval (en alle andere gevallen) beter naar je eigen behoeften kunnen kijken dan naar het gedrag van de ander.
"Zeg buurman, ik heb last van je draaiende motor. Mag die asjeblieft uit?"
Met zo'n zin krijg ik altijd mijn zin.
Ritsuka
9 jaar geleden
op wat voor manier ben je het gesprek aangegaan? de manier waarop je iets zegt kan ervoor zorgen dat iemand defensief word
pete1000
9 jaar geleden
Ik vroeg of hij zijn muziekinstallatie zachter kon zetten, maar hij reageerde al vanaf het eerste moment heel onbeschoft en respectloos. Zonder enige vorm van empathie. De manier waarop ik werd aangesproken, schoot bij mij in het verkeerde keelgat, waarop de situatie op een gegeven moment nogal onvriendelijk werd. Uiteindelijk heb ik geprobeerd om de situatie op een 'zachte' en meer vriendelijke manier op te lossen en zo zijn we ook uit elkaar gegaan.

Het beste antwoord

Die man helemaal negeren en eventueel contact opnemen met de gemeente en de politie en dit alles melden. Verder doen of je het niet hoort. Het stopt dan vanzelf. Ook kun je met de rest van de buurt eens contact opnemen.