Kan ik piloot worden?

Hallo,
Ik moet deze vraag stellen voor iemand anders.

Ik ben 14 jaar ga volgend jaar naar 3 VMBO-T.
En hoe moet ik piloot worden.
Sinds dat ik iets weet over vliegen wil ik piloot worden.
Zoals iedereen zou wel piloot willen worden.
Alleen hun droom is snel voorbij.
Ik wil al sinds mijn 2e piloot worden dus bij mij niet.

En hoe groot is de kans dat het lukt.
Alvast bedankt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Opleiding tot piloot Om verkeersvlieger te worden moet je een vliegopleiding gevolgd hebben. In Nederland heb je alleen particuliere beroepsluchtvaartscholen die je (in circa twee jaar) opleiden tot piloot. De bekendste daarvan zijn de KLM Flight Academy (KLS), CAE-NLS (Nationale Luchtvaart School), Dutch Flight Academy (DFA) en Stella Aviation Academy. Leeftijd Je moet minimaal 17 jaar zijn om met een opleiding tot verkeersvlieger te kunnen beginnen; dit is wettelijk bepaald. De maximale leeftijdgrens verschilt per maatschappij, maar door de bank genomen ligt deze op 32 jaar. Vooropleiding Als vooropleidingseis geldt minimaal een havo-diploma met Engels en wis- en natuurkunde. Ook met een mbo-diploma, mits in een technische richting, is het mogelijk toegelaten te worden.

Je moet zorgen dat je havo afrond met wiskunde B1 en natuurkunde 1 en daarnaast veel bezig zijn met vliegen....bijv. gaan zweefvliegen....luchthavens bezoeken....aanmelden op airwork.nl etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100