Waarom liep de politie mee tijdens de nationale veteranendag?

Voor zover ik weet kan de politie niet worden uitgezonden (alleen de marechaussee) dus vanwaar hun deelname?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er liepen heel wat mensen mee in het defilé, die nooit zijn uitgezonden. Maar al die groepen zorgden voor wat show en muziek. Om je een paar voorbeelden te noemen: Douane Harmonie Nederland Regimentsfanfare Garde Grenadiers en Jagers Stichting Historisch Tamboerkorps der Koninklijke Marechaussee Oud-Leden Fanfare Korps der Genie Nederlands Politie Orkest en zelfs Show en drumfanfare Duindorp Rijnmondband Christelijke muziek en showband Juliana. Al deze informatie heb ik uit Elsevier, van een week geleden. Daarin stond een schitterend getekend overzicht met iedereen die daar meeliep; precies aangegeven of het om WOII, Nederlands Indië, Nieuw-Guinea, Korea, Kosovo, Irak etc gaat. Helaas kan ik het plaatje op internet niet vinden, anders had ik hier toegevoegd. Toegevoegd na 17 minuten: Ik heb het overzicht toch nog ergens gevonden op internet. Denk dat het nèt te lezen is. Paar keer rechts-klikken met je muis.

Bronnen:
elsevier

Het had als doel om alle disciplines bij elkaar te brengen. Om elkaar te ontmoeten.

Bronnen:
http://www.marechausseecontact.nl/?show=pa...

Er lopen groepen niet-veteranen mee uit respect voor de veteranen. Ook bv militairen die nog herl jong en niet uitgezonden geweest zijn.

Dat zijn politiemensen die veteraan zijn. Vanuit alle 26 regio's zijn politiemensen bijeengekomen die voorheen uitgezonden zijn geweest. Dus niet als politie uitgezonden, maar eerst uitgezonden (Joegoslavië, Cambodja, Libanon, Afghanistan etc etc) in diverse disciplines en daarna bij de politie zijn gaan werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100