Aan welk "wijs advies" heb je daadwerkelijk wat gehad?

Dus welk advies in het verleden heeft betrekking op het heden.

Toegevoegd na 5 dagen:
Excuses als je het niet eens bent mijn beste antwoord.
Deze vraag kan voor elk individu een ander "beste antwoord" bevatten. Dus ook voor mij ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een advies van mijn snowboard coach: Als je het niet in je hoofd kan, dan kan je het ook niet op de schans. Dus als je er zelf niet in geloofd of als je iets niet kunt visualiseren dan ben je er mentaal nog niet klaar voor om het lichamelijk uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal ongetwijfeld niet alleen opgaan voor snowboarden maar voor veel meer aspecten van het leven die een uitdaging zijn.(naar mijn mening.)

Andere antwoorden (10)

Zoals zo veel mensen, ging ik ervan uit "dat ik nou eenmaal zo was". Bepaalde reakties hoorden gewoon bij mij. Als ik bijv. ruzie had, ging ik huilen. Of ik liep weg, om een plekje te vinden waar ik ongezien kon huilen.
Want zo stak ik nou eenmaal in elkaar: ruzie, dus huilen.

Totdat iemand me een beetje verbaasd vroeg : 'Hoezo? Waar staat dat dan?'

De wijze raad was, dat ik kon kíézen hoe ik wilde reageren.
Huilen was één reaktie, maar, zei hij, je kunt ook met vazen gaan gooien, of iemand heel hard uitlachen. Je kunt keihard terugschelden, of met de deuren gaan smijten. Stampvoeten, of iemand ijzig aanstaren.

Het heeft me, na wat nadenkwerk, een tot dan toe onbekend gevoel van vrijheid gegeven.
De vrijheid, dat ik zelf kan kiezen, of en hoe ik op iets reageer.

En de vrijheid om in elk aspekt van mijn leven mijn eigen keuzes te maken, want uiteindelijk staat er nergens dat iets zus of zo "moet"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heel wat advies gehad, maar wou het altijd zelf ervaren. ik heb niet altijd de goede keuze`s gemaakt, maar het voordeel is wel dat ik er van geleerd heb en het nooit meer doe. maar aan sommige dingen is dan ook niks meer aan te doen, en die moet ik dan maar accepteren omdat ik dat zo wou. maar het waren voor mij niet hele belangrijke dingen eigenlijk, want heb nooit ernstige fouten gemaakt die ik zelf niet op kon lossen. een advies kan je leven eigenlijk wel veranderen, maar soms krijg je ook advies achteraf. zoals met mijn eind examen toen mijn mentor zei: zie je nou wel, je kunt het wel... als je maar wil. al die jaren daar voor heeft ze nooit niet zo`n mening gehad, maar nu dan wel omdat mijn examen een feit was. ik vond het zo`n nutteloze opmerking achteraf, had ze vantevoren ook wel even mogen stimuleren. maar een beste advies kan ik niet geven, omdat ik die nooit heb aangenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het "wijze advies" van mijn schoonvader, het luidde steevast: "Bij twijfel niets doen". En bij een belangrijke beslissing alle vóór's en tegen's op papier zetten.
Op belangrijke momenten in mijn leven, heb ik daar veel aan gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg vele goede adviezen in mijn leven, denk ik, en sommige negeerde ik omdat ik dacht dat ik het beter wist, maar al doende leert men.....
Een advies waar ik veel aan gehad heb is: kies voor jezelf en offer je niet altijd op voor een ander!
Ik ben geneigd eerst aan de ander te denken dan aan mezelf,maar weet nu dat je toch eerst aan jezelf moet denken, als je goed voor jezelf zorgt, kun je die ander uiteindelijk ook beter helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een advies maar meer een statement;

"alles is relatief"

Het heeft mijn leven zoveel gemakkelijker gemaakt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb heel veel wijze adviezen van mijn opa gehad...

Eentje hiervan is dat je nooit terug moet deinzen om op moeilijke momenten in een hopeloos verloren zaak in gesprek te gaan met je tegenstander...

Of anders gezegd: Ga in een rechtszaak gewoon op een geschikt moment het gesprek aan met de advocaat van de tegenpartij. Want met een beetje geluk doet hij een uitspraak, waar ze niet meer onderuit kunnen in jouw voordeel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat angst nooit een reden zijn om iets niet of wel te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Piekeren is misbruik maken van je fantasie"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd het hoofd koel en de voeten warm.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jos Brink heeft mij bijna 30 jaar geleden geholpen toen ik erg in de put zat en het niet meer zo zag zitten.
'Alles is winst', zolang je er maar goed mee omgaat en er iets mee doet.'
Dit is zo ongeloofelijk waar!
Dingen die, op het moment dat ze gebeuren onoverkomelijk vreselijk lijken, blijken na een tijdje toch pure winst voor je levenspad en levensgeluk te zijn geweest.
Ik ben het levende bewijs.