Is het een zwaktebod dat Wilders na één dag zijn breekpunt laat varen?

de AOW leeftijd hoeft niet meer per sé 65 jr te zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verkiezingen zijn nu geweest, dus verwacht ik dat alle partijen hun breekpunten zijn vergeten.

Het beste antwoord

De man heeft geen vaste principes en is een draaitol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Ja. Absoluut. Het is niet verstandig nu al te laten weten wat je lost wilt laten; dan heb je aan de onderhandeltafel geen enkel bod meer naar partijen als je bepaalde standpunten ECHT wilt vasthouden.

Het is jammer dat de heer wilders meteen het achterste vand e tong laat varen. Hij wil koste wat kost in de regering komen, en laat nu alle -voor hem minder belangrijke- standpunten varen, zodat de PVV oevrwogen [kan] worden in formatie gesprekken.

Als hij ze voor de verkiezingen had laten varen was hij niet verkozen. Nu laten varen is wellicht te laat omdat partijen al standpunten hebben ingenomen, en niet zo snel beloftes aan kiezers los willen laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen enkele partij kan heel zijn programma doorvoeren. dus er moeten wel punten zijn die een partij zou moeten laten vallen. alleen de vraag is welke punten zullen het worden. en uit welke coalitie voer je het meeste van je programma door. voor de overige punten kan over gedebateerd worden om toch voor een oplossing komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is slim. Nu zorgt hij ervoor dat partijen het breekpunt niet kunnen gebruiken als excuus om niet eens met hem te willen gaan praten over een mogelijke samenwerking. Wellicht heeft hij ondertussen een plan bedacht om die mensen die gedupeerd worden door het verhogen van de AOW leeftijd op een andere manier te compenseren. In ieder geval zorgt het bespreekbaar maken dat er een mogelijkheid tot regeren komt; en alleen als hij regeert kan hij opkomen voor die mensen die anders de dupe worden van de maatregel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach die breekpunten.. Voor je het weet breek je je eigen nek erover.
Ik hou er niet van een belofte te breken en vind het daarom verstandig niet roekeloos iets te beloven, wat je misschien niet waar kunt maken.
Maar ik vind het ook onverstandig , koste wat kost bij beloftes te blijven als je daardoor heel veel andere, misschien wel veel zwaarder wegende, zaken uit handen glippen.
Het is een spel van voortdurend afwegen, onderhandelen en proberen eruit te slepen wat er in zit.
Wat die 65 vs 67 jaar betreft, is daar nog zoveel onderhandelingsruimte ( 24 maanden) mogelijk, te verspreiden over vele jaren!
Ook bij andere partijen zullen we het verbreken van beloftes zien. Dat ze dit doen is lullig t.o. kiezers voor wie het breekpunt een keuzemotief was (kiezersbedrog ja) , maar om tot regeren te komen, kunnen ze haast niet anders.
Het was beter geweest breekpunten genuanceerder te formuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hij gisterenavond in Scheveningen al zei is hij bereid compromissen te sluiten (moet elke partij) en vanmorgen deeldde hij mede,er alles aan te doen om zijn evt.coalitie partners duidelijk te maken dat hij de aow leeftijd op 65jr wil houden. En heb je gezien waar die stemmen vandaan kwamen? Uit limburg,t land van Geert Wilders!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hadden er veel meer ,moeten zijn PLUSKE,100 keer liever wilders dan de vvd,vreselijk voor jou als bijstandmoeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh? Bijstandsmoeder hahaha
Een zwaktebod? Nee hoor, geenszins.
Soms moet je verliezen om te winnen.
Dit is puur een strategische zet van hem.
Dat de uitslagen zolang op zich lieten wachten...is wel wat vreemd. Ook al was het met een potloodje ingevuld.
Er werd en wordt nauwelijks over de PVV of de Heer Wilders gesproken, gisteren en vandaag...
Ze willen al het mogelijke doen om NIET met hem te hoeven regeren. Maar....het volk heeft gekozen en beter gaan ze DAT echt serieus nemen. En niet weer er omheen draaien en te doen alsof het volk NIET GOED BIJ ZIJN HOOFD IS...Die zijn het gewoon echt zat nu....anders had Wilders niet zo hoog gescoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is noodzakelijk om te kunnen regeren, dat wel, maar ik vind het wel typisch dat Wilders die claimt altijd eerlijk te zijn en af te willen rekenen met draaikonten in de politiek zo snel een van zijn belangrijkste beloftes breekt met de kiezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je woensdagavond nog zegt dat het kiezersbedrog is om je breekpunten los te laten, en dan nog voor er enig overleg geweest is terugkomen op je woorden is wat mij betreft erger dan een zwaktebod.

Dan liever draaien VOOR een verkiezing, dan de dag erna. Voor de verkiezingen heb ik al gezegd dat ik mij ernstig afvroeg wat de standpunten van de wilders waard zijn, of dat deze alleen geformuleerd zijn om stemmen te winnen en niet zo zeer om ook daadwerkelijk uit te voeren. En nog geen 24 uur naar de verkiezingen heeft hij al bewezen ongeloofwaardig te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaktebod, ach ik weet het niet.
Eigenlijk is het denk ik nog maar een kwestie van tijd voor deze draaikont zich bekeert tot de Islam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh is geen zwaktebod, dat lag in de lijn der verwachtingen. Dit is toch grappig,tis een klap in het gezicht van de mensen die op hem gestemd hebben. Maar die hebben zich goed laten informeren. Maar goed als je niet weet wat moest stemmen, hebben mensen maar op Gw gestemd! En die krijgen nu waar ze op gestemd hebben! Gebakken lucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel tactisch van Geert Wilders, omdat hij anders weinig kans maakt om ook echt mee te kunnen doen in de regering, en dat wil hij zo graag.

De PVV ging met 3 echte standpunten de verkiezingen in:
- Een halt toeroepen aan de islamisering van de maatschappij,
- De AOW blijft op 65;
- Er wordt niet getornd aan de hypoteekrente-aftrek.

De hypotheekrente-aftrek is natuurlijk veilig bij de PVV omdat Geertje inzet op mee-regeren met een centrum-rechtste coalitie en de VVD al aangegeven heeft dat dat hun 'breekpunt' is. Dus die kan hij rustig vasthouden.

Voor alle anti-PVV'ers bewijst dit maar weer eens dat de PVV eigenlijk maar één standpunt heeft. Zie mijn lijstje en streep 2 en 3 weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeer zwak van Geert, het is kiezersbedrog!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet consequent. Hij heeft dus slappe knieen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het meer dan zwak van Geertje, hij laat alle mensen die vanwege zijn breekpunt op hem gestemd hebben hiermee keihard vallen. Nu snap ik best dat een partij zijn standpunten bij zal moeten stellen, water bij de wijn moet doen, maar in mijn ogen doe je dat niet met een 'breekpunt'. Het heet toch niet voor niets een breekpunt? kom op zeg....