hoe staat de chinese economie ervoor op dit moment?

een tijdje terug zag ik op youtube wat filmpjes over de chinese economie die vervolgens bepaalde chinese economen zou vallen.
ze hadden het over de huizenmarkt waarbij er een enorme bubbel zou zijn, iets vergelijkbaars aan wat er in amerika gebeurde.

nou hebben ze het telkens over een groei van 10 procent of 8 procent en dergelijke percentages van groei in de chinese economie.
wij als in europa en amerika kennen deze hoge nummers niet maar zijn nu wel een hoop bezig met export/import naar china.
zelf klinkt die groei nogal als een geexplodeerde economie want het zijn wel erg hoge cijfers.

hoe zit het nou precies, is de economie van china echt goed en betrouwnaar of stort het binnenkort net zo hard in elkaar als de amerikaanse crisis?
en hoe zit het in china met de bonussen van topmensen en de handel in derivaten en verkoop van eventuele woekerpolissen?

alle informatie hierover is welkom maar bij voorkeur iets in vergelijking met amerika dus wat ging er fout in amerika en is op dit moment vergelijkbaar met wat er in china gebeurt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De Chinese economie staat er goed voor en wordt zonder twijfel binnenkort de grootste economie ter wereld. Dit moet ook want China heeft met afstand de grootste bevolking ter wereld. Het enige probleem van China is dat als de zwakke amerikaanse economie (en dus de Dollar) valt, China zelf ook een heel groot probleem heeft. Dit komt doordat Amerika veruit het grootste deel van de Chineze producten koopt. Als de Dollar dus valt, en als dat gebeurt volgt er in Europa ook meteen een crisis, verliest China dus haar afzetmarkt en dat is bepaald niet goed voor de economie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dat je antwoord ook maar ergens op slaat maar omdat je enige bent is het ook direkt het beste antwoord