Wat mag je veranderen aan een brommer?

Wat mag je legaal veranderen aan een brommer? Ik heb binnenkort een brommer en wil na mijn praktisch examen er misschien hier en daar wat aanpassen. Zeker niet van snelheid, want daar wil ik het houden op de maximum toegelaten 45km/u. Ik zou een ander zadel willen, een andere uitlaat en andere voor- en achterlichten. Mijn brommer zal waarschijnlijk een Skyteam Skymax SE zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
6.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom neem je geen échte honda dax? Die bamibike van Skyteam is echt bagger, ze lekken na de eerste dag al. ze vallen al uit elkaar als je ernaar kijkt, echt waar, ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet. De ene verkoper zegt dat het de moeite niet is. De andere juist wel. Ik weet ook wel dat echte Honda's kwalitatief beter zijn. Maar enkele vrienden van me hebben ook een Skyteam en die blijken nu ook niet heel slecht te zijn. Misschien koop ik de volgende keer een echte Honda dax.

Het beste antwoord

Je mag van alles veranderen behalve het afgegeven vermogen .
Daarbij moet de brommer blijven voldoen aan alle eisen van het RDW, dit vooral wat verlichting , remmerij en geluid betreft.
Denk ook aan spiegels en de verplichte voetsteuntjes achter bij een duoseat.
Informeer gerust bij het RDW, ze zijn zeer hulpvaardig en dan weet je ook de laatste stand van de wettelijke eisen , die nog wel eens willen veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je mag alles veranderen, zolang het maar binnen de wet blijft dus de uitlaat mag niet teveel dB produceren en je voorlichten moeten geel of wit zijn en je achterlichten rood. Zadel maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens dit goedgekeurde forum net zoals GV! mag er niets veranderd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk, dit snap ik niet. Jij zegt dat ik niets mag veranderen, anderen zeggen dat je alles mag veranderen zolang je jezelf aan de wet houdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je auto of fiets mag je ook alles veranderen zolang je maar binnen de wetten blijft, je mag wel een spoiler maar dan niet te groot, met je fiets kan je helemaal veel doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jasperos: als je een definitief antwoord wilt hebben, zul je goeie bronnen moeten raadplegen.
Als ik zo eens rondsnuffel, mag je eigenlijk niet veel veranderen, maar wordt er alleen actief opgetreden tegen de dingen die Roland1995 en wildeley al noemen.
Je mag veel veranderen, echt heel veel. Zorg ervoor dat je natuurlijk wel dat je je aan de wet houdt. Rood licht achter, remlicht, oranje knipperlichten, wit/geel licht voor.

Uitlaat mag niet teveel herrie maken, remmen moeten werken. Ander zadel mag ook.

Aan een scooter mag je veel, leef je dus uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles, behalve de cilinderinhoud vergroten, de snelheid opvoeren en het geluidsniveau verhogen.