Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er achter komen welk inkomen mijn ex heeft ?

Betaal reeds 30 jaar alimentatie maar wil er uiteraard eindelijk vanaf nu ik met pensioen ben.
Kom dus niet in aanmerking voor de wet van 1/09/2007.
Kan dit uiteraard via advocaten bekomen en dat zal ik ook wel doen als ik weet dat zij niet meer halftijds werkt. Maar liever eerst zekerheid.

8 jaar geleden
in: Wetgeving
3K
Erna55
8 jaar geleden
Je kunt haar vragen om een jaaropgave van haar salaris.
Erna55
8 jaar geleden
@Luciano : wanneer je in je profiel niet aan wilt geven hoe oud je bent, dan doe je er goed aan om je leeftijd niet in te vullen.
Zoals je gemerkt hebt, is het voor de beantwoorders verwarrend wanneer je leeftijd niet klopt met je vraag.
Mijn advies: pas je profiel aan. Of met je werkelijke leeftijd, of door het weghalen van je fictieve leeftijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zelfs scheidingen vóór 1994 waar zonder verdere afspraken levenslang alimentatie geldt, zal dit in de praktijk zelden veel langer dan 15 jaar zijn, omdat je de alimentatieplicht door de rechter kunt laten stopzetten. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter na 30 jaar nog besluit de plicht te laten doorlopen.


zie bron:
"Levenslange alimentatieduur

Er zit geen maximum aan de alimentatieverplichting als jullie gescheiden zijn voor 1 juli 1994. Tenzij jij en je ex-partner natuurlijk een termijn hebben afgesproken. Hebben jullie niets afgesproken? Dan duurt de alimentatieverplichting levenslang.


Als de alimentatieverplichting langer dan vijftien jaar loopt, kun je de rechter vragen de alimentatieplicht op te heffen. De rechter heft de alimentatieplicht niet op als stopzetting te ingrijpend is voor de alimentatiegerechtigde."

Dus geen garantie voor succes, maar wel een hele goede zaak om voor de rechter te brengen. Dat verplicht tegenpartij om (inkomens) gegevens ter beschikking te stellen t.b.v. haar verweer en een rechter heeft meer armslag als het gaat om controle van verstrekte gegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Mooi verhaal, maar geen antwoord op de vraag. Trouwens het hele verhaal van luciano klopt niet. Zie zijn profiel......
Je zou naar een advocaat kunnen gaan, om verlaging van de alimentatie voor de rechtbank te laten brengen, je advocaat kan vervolgens het inkomen van je ex opvragen. Als je dat weet, dan kun je samen met je advocaat bespreken wat te doen, of verlaging aanvragen, stop zetten, of helemaal geen procedure opstarten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
amc
8 jaar geleden
+ goed antwoord crea!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding