waarom kost dit zo belachelijk veel?

Ik moest om mijn rij-examen aan te kunnen vragen een test doen bij een psychiater omdat ik ooit opgenomen ben geweest (meer dan 7 jaar terug, sindsdien niets meer van dien aard). Dit gesprekje kost mij 220 euro, wat ik volledig zelf moet betalen en wat niet terug is te krijgen via verzekering o.i.d.
Waarom is dit zo duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Het is inderdaad veel geld, maar het is toch een normaal tarief. Een psychiater is een specialist, en als je 20 minuten bij de oogarts zit, dan krijg je ook een rekening van 115 Euro.

Hier de maximumtarieven vastgesteld door de zorgautoriteit (NZA):

"Psychiaters hebben voor rijbewijskeuringen een maximumtarief. Ze mogen wel minder in rekening brengen, maar nooit meer dan dit bedrag. U moet bovenop dit tarief nog BTW betalen. Hieronder vindt u de maximumtarieven per jaar:
In 2011: maximaal € 194,39
In 2010: maximaal € 189,35"

Veel succes met je rij-examen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duudelijk :)

Andere antwoorden (2)

en je moet ook ieder jaar terug komen.tenminste vrachtwagen chauffeurs met adhd wel.ik zou het verzwijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was zelf onder behandeling tijdens mijn rijlessen en examens, heb het verzwegen en mijn eigen verklaring niet eerlijk ingevuld, maar nooit problemen mee gehad. Mijn rijsinstructeur zei zelfs tegen mij dat ik gewoon moest zwijgen erover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er (helaas) al eerlijk over geweest, vandaar ook die afspraak bij de psy. Mijn huisarts zei ook al dat ik het beter niet kon zeggen. "Gaat het nu goed met je? Als dat zo is doet het verleden er niet toe, als je gewoon goed auto leert rijden hoef je niet te zeggen wat er jaren terug gebeurd is. Dat hoeft geen invloed te hebben."
Voelt wel een beetje als een 'straf' voor mijn eerlijkheid, en alsof ik er achteraf nog voor moet betalen omdat ik ooit in de shit gezeten heb.
De meeste rij-instructeurs zeggen: "niets zeggen,"
Goed dat de jouwe het deed :)
+1, zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chef: of je elk jaar terug moet komen hangt af van de uitslag van de test, is mij verteld. Als je een diagnose van t een of ander hebt kan je inderdaad (vijf)jaarlijks terug moeten komen, en in andere gevallen wordt je permanent goedgekeurd
+1
Ja het is duur. Maar heb je wel geshopt naar de goedkoopste. Mijn vader is onlangs gekeurd voor eur 70. Is nog steeds een hoop geld maar je kunt dus wel besparen