Mensen die gaan vechten voor IS worden gestraft maar mensen die afreizen om tegen IS te vechten dan?

in principe zijn de risico's hetzelfde (maar daar kan ik me in vergissen)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
8 jaar geleden
Lees de krant een Nederlandse commando wordt nu mogelijk veroordeeld voor het vechten tegen is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
welke krant?
ronron1212
8 jaar geleden
In alle kranten en op het nieuws tv.
https://ejbron.wordpress.com/2016/01/15/nederlander-opgepakt-om-doden-is-strijders/

Antwoorden (1)

Als je tegen de IS vecht ben je strafbaar want je mag het recht niet in eigen handen nemen

Als je voor de IS vecht ben je strafbaar want je mag het recht niet in eigen handen nemen

Reis je af naar landen waar de IS actief is ben niet strafbaar.

Reis je af naar landen waar de IS actief is om een rol in het conflict te spelen ben je strafbaar

Maak je een grap dat je vertrekt naar landen waar de IS actief is om een rol in het conflict te spelen ben je strafbaar

Antwoord:
Kort: recht in eigen hand nemen is strafbaar

Kort: Het gaat ook om de intenties afgewogen tegen de wet

"Goede intenties uit een slecht hard zijn echte bedoelingen"