Wat weten jullie over de 'Dorslandtrek'?

Dit was een trek van 'boeren' in Zuid-Afrika naar het noorden, door Zuid-west Afrika naar Angola. Sommigen trokken zelfs zo ver tot Kenia. Weet iemand waar ik hier goede informatie over kan vinden? (de Engelse naam is 'thirstland trek', hoewel eigenlijk altijd de Afrikaanse versie wordt gebruikt.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien kun je contact opnemen met het Wereldmuseum n Rotterdam. Daar weten ze heel veel over Afrika.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er staat overigens best veel op internet over de Dorslandtrekkers/Dorslandtrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

hier een link (vertaalde en originele) pagina over de Dorslandtrek.
Bestaat al eeuwenlang