Van New kids.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zei al koekwaus toen bestonden de new kids nog niet eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@nanda77 Het gaat misschien over de 'nieuwe spelling'-koekwous
ipv de 'oude-spelling'-koekwaus? LoL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow nou koekwous dan... Whatever. Het is naar mijn idee al heel oud :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al vanaf 1883 toen is het woord koekwaus geboren.
Koekje uit circa 1883 weer in productie genomen. Het verhaal gaat dat een Bossche koekenbakker rond 1883 wat uitschoot met kruiden en specerijen. Uit zuinigheid wilde hij niets weggooien en hij bakte er toch koekjes van. Zijn vrouw proefde het baksel en zei: ‘Dè ge zon lèkker kuukske nie eerder bedocht het, koekwaus dè ge d’r bent!’ Volgens Bosschenaren is iemand ‘koekwaus’ als hij van lotje getikt is, origineel uit de hoek komt of ‘cool’ is. Het krokante koekje met een gat erin is vanaf dinsdag 14 oktober verkrijgbaar bij De Broodspecialist in Den Bosch. Deze bakkerij, die op die dag haar 125-jarig bestaan viert, heeft het recept naar de eisen van deze tijd vertaald. En dat gat in het koekje? Dat zou de bakker in 1883 erin hebben gemaakt om de ‘misbaksels van de ‘goede’ te onderscheiden.

Bossche Koekwaus: www.bosschekoekwaus.nl

Toegevoegd na 5 minuten:
Zo werd de koekwaus geboren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord, mag helaas nog geen plusjes uitdelen. Je houd er eentje te goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha wat leuk! +