nee dat is net zo onmogelijk als iedereen te dwingen om Nederlands te spreken (onbegonnen werk).

veel mensen vinden sinterklaas leuk en dus zullen er altijd mensen zijn die het blijven vieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee. Waarom zou je tradities af willen schaffen. Iedereen heeft ze, zelfs de kleine zoals je verjaardag vieren, familiereünie, je trouwdag. En wat te denken van Kerst, oud en nieuw, koninginnedag. Die leveren bovendien nog vrije dagen op ook. Nee hoor, niet afschaffen. Maar als je er niet aan mee wilt doen is dat een vrije keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor jezelf wel, waarom niet?
ik vier bijvoorbeeld al jaren geen kerst, ik zit dan op de ambu.
moeilijker wordt het als je kinderen hebt denk ik.
bij vriendjes en vriendinnetjes wordt het wel gevierd.
beetje sneu voor ze als jij het dan niet viert.
14 jaar geleden
Geloof het niet,denk maar aan koninginnedag,ondaks de ramp in A'doorn wordt die de volgende jarren gewoon gevierd! Je kunt natuurlijk altijd voor jezelf besluiten om iets niet meer te vieren, maar ik denk niet dat je de hele bevolking mee krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dat is autoritaire regimes en dictaturen heel aardig gelukt.
Turkije onder Atatürk, Rusland onder Stalin, China ttv de culturele revolutie, Tibet onder China. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tradities zijn een belangrijk onderdeel van de cultuur van een land.
Dus al zou het al mogelijk zijn om het af te schaffen, waarom zou je het doen?