wat hebben de meeste mensen tegen emo's

en dan denken de meeste mensen dat alle emo's in zichzelf snijden maar dat is een verkeerde beeld...hoe komt het dat die mensen er zo over denken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wist niet dat de meesten hier iets tegen hebben.
het ligt er ook aan welke emo's je bedoeld. het is nogal een breed begrip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog nooit van een emo gehoord....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd

Het beste antwoord

heel veel media en "extreme emo's" hebben het stereotype voor emo neergezet.
zelf als emo zijnde is dit een belediging ;(
maar het komt nog wel eens voor dat het stereotype gevolgd word,

ook komt het omdat veel emo's zich donker kleden,
en dan zien ze er somber uit,
"en een sombere emo die snijd zichzelf"
dat word dan gedacht EN gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dit komt vooral door de media en die paar "emo's" die wel in zichzelf snijden. Een paar verpesten het voor de anderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er niks tegen, ik vind sommige muziek die als emo word gezien wel leuk af en toe.
De kledingkeuze is ook wel stoer, het enige wat ik minder vind is dat sommige zo depri doen de hele tijd, maar dit is maar een kleine groep.

Mensen denken nu eenmaal graag in hokjes, een kleine groep doet iets, en iedereen word op die manier 'gelabeld'.
13 jaar geleden
De meeste mensen hebben niks tegen emo's.

De meeste mensen houden zich daar helemaal niet mee bezig.

En mensen die wel denken, die weten verdraaid goed dat er net zo veel emo's zijn, als dat er mensen zijn.

Kijk maar in de bron.

En mensen die wel denken, weten verdraaid goed dat niet alle emo's in zichzelf snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nu eenmaal makkelijk om een groep mensen te generaliseren dan je echt te verdiepen in de mensen die deel uit maken van de groep. Als je zelf onderdeel van zo'n groep bent, trek je jezelf dat aan. Maar die vooroordelen bestaan over allerlei groepen, probeer je bijvoorbeeld maar eens in te leven in:

-Boeren
-Marokkaanse jongens
-Gothics
-Nerds
-Cosplayers
-carrièrevrouwen
-TV-homo's

Als je de woorden alleen al leest, gaan er allerlei beelden door je hoofd. Je merkt dat je over elke groep wel bepaalde ideeën hebt die helemaal niet gelden voor de hele groep, maar alleen voor de meest opvallende gevalletjes in die groep. Die zie je, die zijn makkelijk om je vooroordelen omheen te vormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf niks tegen emo's maar ik speelde een keer met me vriendin habbo (een internet programma) en toen waren er mensen die zich voor deden als emo's en die vertelde allemaal omzin en dan. Is het zo dat mensen die dingen gaan geloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Media zet vaak een verkeerd beeld neer en focust zich op de extreme gevallen want die hebben meer nieuwswaarde.
de muziek komt voor veel ook vrij deprimerend over.
maar diezelfde mensen realiseren zich niet dat zij ook met veel plezier kunnen genieten van ellende in het leven. kijk maar naar al die soapserie fans. Iedere avond even genieten van hun dagelijkse portie drama.
Alle groepen hebben met clichés te maken
voor de gabbers was het pillen slikken en extreem rechts zijn
voor de hippies was het onverantwoordelijk wietrokers
voor de metalheads ongewassen viezerikken
de hiphoppers zijn crimineel en asociaal

maak je er niet druk om het zijn sowieso niet de meeste mensen die zo denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het is ook gewoon zo,,, dat 'emo' zijn iets is voor pubers...
Het is een fase!

En op middelbare scholen word nogal snel geroddeld als je 'anders' bent, daarom zijn emo's vaak niet geliefd...

Ook al zijn het lieve mensen, ze zien gewoon anders uit en ze zijn ook nog eens in de minderheid, en dat is interessant om te pesten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij zien de emocultuur als een gevaarlijke jongerencultuur, die antimaatschappelijk gedrag zou veroorzaken en depressie en zelfmoord in de hand zou werken. daarom hebben de Conservatieve leden van de Russische Doema dienden in 2008 een wetsvoorstel in dat de emocultuur op scholen en in overheidsgebouwen zal moeten verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stigmatiseren is van alle tijden, en je er tegen af zetten ook. Ik kende vroeger een paar punkers, die in de trein ofzo stelselmatig werden bekeken als zaten ze in een hok in de dierentuin. Mensen die "anders" zijn, zijn altijd eng. Of het nu om negers, zigeuners, punkers, EMO's of kaboutertjes gaat.

Mijn tip: altijd gewoon doen. En gewoon blijven doen. Dan laat je zien dat EMO's ook gewoon gewoon zijn. Niet uitleggen aan iedereen, dat komt pusherig over, en het zijn toch voornamelijk mensen die ongelijk hebben die zich het hardst verdedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is te wijden aan het hokjesdenken.

Een handige eigenschap van onze hersens is dat we dingen kunnen categoriseren. Als men iets met twee poten en vleugels ziet, dan weet men dat het een vogel is. Men hoeft zo niet elke vogel (mus, kraai, arend) apart te beoordelen, maar ze kunnen in de groep "vogels" worden geplaatst. Zo kan het ook met mensen. Men denkt bijvoorbeeld al gauw dat wanneer iemand geheel in het zwart gekleed gaat, diegene Gothic is, en niet dat het gewoon iemand is in zwarte kleding.

Deze eigenschap, het generaliserend vermogen, is één van de meest waardevolle eigenschappen van onze hersenen. Het is nodig om de complexe informatie die iemand binnenkrijgt te versimpelen. Zonder dit zou men waarschijnlijk niet goed kunnen functioneren. Vaak doet men dit onbewust. Als iemand bijvoorbeeld in de supermarkt is en iets niet kan vinden, zal diegene zich waarschijnlijk wenden tot iemand in bedrijfskleding. Die persoon wordt zo in het hokje supermarktpersoneel geplaatst.

Voor verdere informatie zie bron